loading...

شِلفین

بازدید : 1
دوشنبه 15 آبان 1402 زمان : 12:57

روش‌های رفع بویبد پا و علل ایجاد آن

## علل ایجاد بوی بد پا

- بوی بد پا به دلیل رشد باکتری‌های بوی بدپا بر روی پوست پاها و در جوراب‌ها و کفش‌های کثیف ایجاد می‌شود.

- عفونت‌های قارچی مانند بیماری پای ورزشکاراننیز می‌تواند به بوی بد پا منجر شود.

- برخی مواد غذایی مانند پیاز، سیر، کلم،بروکلی و تخم مرغ نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد پا شوند.

## راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پا

- شستن پاها با آب ولرم و صابون و خشک کردنآن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

## راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پا

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

### پرسش و پاسخ

1. چه عواملی باعث بوی بد پا می‌شوند؟

- بوی بد پا به دلیل رشد باکتری‌های بوی بدپا بر روی پوست پاها و در جوراب‌ها و کفش‌های کثیف ایجاد می‌شود. عفونت‌های قارچی مانندبیماری پای ورزشکاران نیز می‌تواند به بوی بد پا منجر شود. برخی مواد غذایی مانند پیاز،سیر، کلم، بروکلی و تخم مرغ نیز می‌توانند باعث ایجاد بوی بد پا شوند.

2. چه راهکارهای خانگی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- شستن پاها با آب ولرم و صابون و خشک کردنآن‌ها به خوبی.

- استفاده از پودر تلک برای خشک کردن پاهاو جلوگیری از تعریق زیاد.

- استفاده از کفش‌های تنفس‌پذیر و جوراب‌هایپنبه‌ای.

- استفاده از اسانس‌های ضد باکتری مانند روغنچای و روغن نعناع.

3. چه راهکارهای پزشکی برای رفع بوی بد پاوجود دارد؟

- استفاده از ضد تعریق‌های قوی‌تر.

- مصرف داروهای ضد باکتری.

- درمان عفونت‌های پوستی.

- درمان بیماری‌های مرتبط با تعریق زیاد.

4. آیا بوی بد پا نشانه‌ای از بیماری است؟

بازدید : 5
چهارشنبه 10 آبان 1402 زمان : 9:43

استند کاتالوگ فلزي: معرفي، مزايا، و کاربردها

مقدمه:

استند کاتالوگ فلزي يکي از ابزارهاي مهم در صنعت تبليغات و نمايشگاه‌ها است که به کسب و کارها کمک مي‌کند محصولات و خدمات خود را به شکل جذاب و شکيل به مشتريان نشان دهند. در اين مقاله، به بررسي استند کاتالوگ فلزي، مزايا، و کاربردهاي آن خواهيم پرداخت.

بخش اول: معرفي استند کاتالوگ فلزي

استند کاتالوگ فلزي يک ساختار فلزي است که به منظور نمايش کاتالوگ‌ها، بروشورها، پوسترها، و مواد تبليغاتي ديگر استفاده مي‌شود. اين استندها اغلب از جنس‌هاي مختلفي از فلز مانند آلومينيوم، فولاد، يا فلزات ضدزنگ استفاده مي‌کنند و به وسيله تخته يا قفسه‌هاي فلزي حاوي کاتالوگ‌ها و مواد تبليغاتي نصب مي‌شوند.

بخش دوم: مزاياي استند کاتالوگ فلزي

استحکام و مقاومت: استند کاتالوگ فلزي به دليل استفاده از مواد فلزي، بسيار مقاوم و استحکام بالايي دارد. اين ويژگي موجب مي‌شود که استندها در طولاني مدت مورد استفاده قرار گيرند و مقاومت خوبي در برابر ضربات و ساير خطرات داشته باشند.

طراحي زيبا: استند کاتالوگ فلزي امکانات طراحي شکيل را فراهم مي‌کند. اين امکان به تجارت‌ها کمک مي‌کند تا محصولات و خدمات خود را به شکل جذاب و حرفه‌اي به نمايش بگذارند و مشتريان را جلب کنند.

قابليت تنظيم و تغيير: استند کاتالوگ فلزي اغلب داراي قفسه‌ها و تخته‌هاي قابل تنظيم است که به تجارت‌ها امکان مي‌دهد تا مواد تبليغاتي خود را به راحتي تغيير دهند و به تنظيمات مختلفي تطبيق دهند.

قابل حمل: برخي از استندهاي کاتالوگ فلزي داراي قابليت جمع‌آوري و حمل آسان هستند که به تجارت‌ها امکان مي‌دهد آنها را به راحتي به مکان‌هاي مختلف منتقل کنند.

بخش سوم: کاربردهاي استند کاتالوگ فلزي

نمايشگاه‌ها و رويدادها: استند کاتالوگ فلزي به شکل يکي از اصلي‌ترين وسايل نمايشگاهي به کار مي‌رود. تجارت‌ها مي‌توانند در نمايشگاه‌ها و رويدادهاي مختلف با استفاده از اين استندها محصولات و خدمات خود را به نمايش بگذارند.

فروشگاه‌ها و مغازه‌ها: استند کاتالوگ فلزي در داخل فروشگاه‌ها و مغازه‌ها نيز مورد استفاده قرار مي‌گيرد. آنها به تجارت‌ها کمک مي‌کنند تا محصولات خود را به شکل جذاب به نمايش بگذارند و مشتريان را جلب کنند.

مراسم رسمي و کنفرانس‌ها: در مراسم‌هاي رسمي و کنفرانس‌ها نيز استفاده از استند کاتالوگ فلزي براي نمايش اسناد و مواد تبليغاتي متداول است.

نتيجه‌گيري:

استند کاتالوگ فلزي ابزاري مهم و موثر در صنعت تبليغات و نمايشگاه‌هاست. اين ابزار با مزايايي مانند استحکام، طراحي زيبا، قابليت تنظيم، و قابليت حمل، به تجارت‌ها کمک مي‌کند تا محصولات و خدمات خود را به شکل جذاب به نمايش بگذارند و مشتريان را جلب کنند. با توجه به کاربردهاي متعدد اين استندها، آنها به يکي از ابزارهاي مهم در استراتژي‌هاي تبليغاتي و بازاريابي تجارت‌ها تبديل شده‌اند.

بازدید : 3
جمعه 8 ارديبهشت 1402 زمان : 12:40

تاثيرات بي خوابي بر جنبه هاي مختلف وجود

بسياري از افراد از کمبود خواب خوب رنج مي برند. نداشتن خواب کافي نه تنها روز بعد شما را خسته مي کند. اما در درازمدت مي تواند بر ساير ابعاد سلامت انسان تاثير منفي بگذارد. راه هاي زيادي براي بهبود خواب شبانه وجود دارد، مانند گرفتن دوش آب گرم بعد از ظهر يا خاموش کردن تلفن چند ساعت قبل از خواب. هر فردي در اين زمينه نيازمند علم و دانش و تمرين مهارت هاي آگاهانه است تا از چنگال اختلالات خواب بگريزد.

تاثير ورزش بر بي خوابي

توصيه رايج براي افرادي که از کمبود خواب در شب رنج مي برند، ورزش منظم است. طبق تحقيقات انجام شده اين توصيه بسيار موثر است. به عنوان مثال، يک متاآناليز در سال 2015 تمام تحقيقات مربوط به کيفيت خواب، مدت زمان خواب و ورزش را بررسي کرد. بر اساس اين تجزيه و تحليل، ورزش کوتاه مدت و منظم (چند جلسه در هفته) مي تواند به بهبود خواب کمک کند. بنابراين حتي يک دوره کوتاه ورزش براي بهبود کيفيت و تداوم خواب کافي است.

ورزش هاي هوازي و درمان اختلالات خواب

تحقيقات همچنين نشان مي دهد که چه نوع ورزش هايي مي تواند به بهبود خواب کمک کند. به عنوان مثال، تمرينات هوازي منظم به افراد کمک مي‌کند سريع‌تر به خواب بروند، در طول خواب کمتر از خواب بيدار شوند و صبح روز بعد احساس شادابي بيشتري داشته باشند. اين موضوع در مورد تعدادي از ورزش هاي هوازي مانند دوچرخه سواري، دويدن و حتي پياده روي سريع صادق است.

حتي يک جلسه 30 دقيقه اي ورزش هوازي مي تواند به بهبود جنبه هاي مختلف خواب کمک کند. اگرچه به اندازه ورزش هوازي معمولي موثر نيست، اما مي تواند تداوم خواب را بهبود بخشد، زمان به خواب رفتن را کاهش دهد و کارايي خواب را افزايش دهد. (بازده خواب درصدي از زمان صرف شده در رختخواب است که به خواب سپري مي شود. راندمان خواب بيشتر به معناي کيفيت خواب بهتر است.

در مجله تکنولوژي و علم و دانش نيوان تک مطالب جالب تري نيز وجود دارد!

حتي 30 دقيقه دويدن مي تواند به بهبود کيفيت خواب کمک کند

تحقيقات در مورد ورزش هاي مقاومتي از جمله وزنه برداري و تأثير آنها بر خواب محدود است. اما بر اساس تعداد کمي از مطالعات، ورزش مقاومتي مي تواند کيفيت خواب را بهبود بخشد. تحقيقات نشان مي‌دهد افرادي که به طور منظم ورزش‌هاي مقاومتي (حدود سه جلسه در هفته) انجام مي‌دهند، کيفيت خواب ذهني بهتري دارند. زيرا حتي اگر فکر مي کنيد کيفيت خواب بهتري داريد، بر عملکرد شما در طول روز تأثير مي گذارد.

تمرينات مقاومتي منظم به افراد مبتلا به بي خوابي کمک مي کند سريعتر به خواب بروند و کارايي خواب آنها را افزايش دهند. لازم به ذکر است که تحقيقات بسيار کمي در اين زمينه انجام شده است. بنابراين بايد در نتيجه گيري دقت کنيم. خبر خوب اين است که فوايد آموزش خواب تقريباً براي همه افراد، صرف نظر از سن يا اختلال خواب (مانند بي خوابي يا آپنه خواب) مفيد است.

اثر ورزش

اگرچه تحقيقات نشان مي‌دهد که ورزش مي‌تواند خواب را بهبود بخشد، اما دانشمندان هنوز مطمئن نيستند که ورزش چگونه بر خواب تأثير مي‌گذارد و فقط نظريه‌هايي در مورد آن ارائه کرده‌اند. چرخه خواب و بيداري بدن انسان توسط يک دوره تقريباً 24 ساعته کنترل مي شود که توسط ساعت داخلي بدن کنترل مي شود. به عنوان بخشي از اين چرخه، هورمون ملاتونين در عصر ترشح مي شود و به افزايش احساس خستگي کمک مي کند. ورزش در طول روز باعث مي شود که اين هورمون در شب زودتر ترشح شود. به همين دليل برخي افراد سريعتر به خواب مي روند.

ورزش هوازي همچنين دماي داخلي بدن را افزايش مي دهد. اما وقتي تمرين خود را به پايان مي رسانيد، دماي مرکزي بدن شما به حالت عادي باز مي گردد. دماي بدن پايين تر به خواب کمک مي کند. به همين دليل، ورزش عصرگاهي مي تواند به بهبود کيفيت خواب افراد کمک کند.

مقالات مرتبط:

علاوه بر اين، ورزش به بهبود کيفيت خواب کمک مي کند، زيرا اثرات مثبتي بر خلق و خو و سلامت روان دارد. در حين ورزش، بدن مواد شيميايي به نام اندورفين ترشح مي کند که خلق و خو را بهبود مي بخشد. ورزش منظم مي تواند علائم اضطراب و افسردگي را کاهش دهد. بنابراين تأثير مثبت ورزش بر خلق و خو و سلامت روان به افراد کمک مي کند تا راحت تر به خواب بروند.

اگرچه هنوز به تحقيقات بيشتري در مورد تأثير انواع مختلف ورزش بر ابعاد خواب نياز داريم، اما واضح است که ورزش مي تواند براي خواب مفيد باشد. فقط 30 تا 60 دقيقه ورزش روزانه مي تواند به شما کمک کند سريعتر بخوابيد، خواب خوبي داشته باشيد و صبح روز بعد سرحال بمانيد. در حالي که ورزش مي تواند به بهبود خواب کمک کند، ورزش منظم تاثير بيشتري دارد. از آنجايي که تمرينات زيادي وجود دارد که به بهبود خواب کمک مي کند، مي توانيد ورزش مورد علاقه خود را مانند دويدن، شنا کردن، وزنه برداري يا حتي پياده روي سريع انتخاب کنيد.

بازدید : 3
چهارشنبه 6 ارديبهشت 1402 زمان : 11:10

بسياري از محققان معتقدند که با استفاده از شش عادت زير، ما اين قدرت را داريم که خوشحال باشيم. يک خوشحالي واقعي!

شما اين قدرت را داريد که امروز واقعا شاد باشيد. اين گفته‌ي گروه بسياري از پژوهشگران، روانشناسان و مربيان زندگي است که رازهاي شادي را آشکار مي‌کند. در واقع روانشناسي و پيشنهدات آن فقط بهشرط اجرا و عمل فرد بيمار است که مي تواند بر تماي جنبه هاي زندگي وي تاثيري شگرف و باورنکردني بگذارد.

آنها مي‌گويند شادي واقعي، خيلي بيشتر از يک لبخند بر روي صورت است. در واقع روشي است که ما به دنيا نگاه مي‌کنيم. افراد شاد، روي پيروزي‌ها و معجزات کوچک، بيشتر از مشکلات تمرکز مي‌کنند و به جاي گرفتار شدن در ترس و نگراني، در هر موقعيتي احتمالات خوب را مي‌بينند.

آنها در مقابله با مشکلات، اعتماد بنفس دارند و با هدف زندگي مي‌کنند. شما هم مي‌توانيد اين حالت ذهني را داشته باشيد، حتي اگر در حال حاضر در زندگيتان، نا اميد هستيد. اگر معمولا بدبين هستيد يا بمدت طولاني بدبين بوده‌ايد، شش عادت زير را بپذيريد و آنها را بکار ببريد:

آمال و آرزوهايتان را به بخت آزمايي ربط ندهيد

اگر از بسياري از ما پرسيده شود که چه چيزي ما را خوشحال مي‌کند و چه شانس‌هايي باعث تغيير شرايط ما مي‌شود، مي‌گوييم وقتي خوشحال خواهيم بود که در قرعه کشي برنده شويم، شغل بهتري داشته باشيم يا وزنمان کاهش يابد.

ويليام فيليسون، دکتر و روانشناس دانشگاه ويک فارست در وينستون که در مورد شادي مطالعه مي‌کند مي‌گويد: در جامعه، باور داريم که شادي، چيزي است که از بيرون مي‌آيد و براي ما اتفاق مي‌افتد. اما در واقع، شادي از درون مي‌آيد و بستگي به اين دارد که در مورد زندگيتان چگونه فکر مي‌کنيد.

مطمئنا رويدادهاي بيروني و اشياء مادي مانند يک ماشين جديد، يا حقوق بيشتر مي‌توانند به شما احساس خوشبختي دهند؛ اما آن احساسات، دائمي نيستند. شما مي‌توانيد ديدگاهتان را طوري تغيير دهيد که چه کاهش وزن، برنده شدن در قرعه کشي يا افزايش حقوق داشته باشيد يا نه، احساس آرامش و اعتماد بنفس کنيد.

به دنبال آرامش باشيد

با قبول اين عادت شروع کنيد: چند دقيقه در روز را در تنهايي و سکوت بگذرانيد. سوزان ويليس، دکتر و مربي زندگي مي‌گويد: واقعيت‌هاي زندگي مدرن، معمولا ما را مجبور به فکر کردن در مورد مسائل نگران کننده مي‌کند. مثلا شما درباره‌ي اين چيزها فکر مي‌کنيد: امروز چه کاري بايد انجام دهيد، ? دقيقه پيش، چه چيزي گفته‌ايد يا در مورد تماس تلفني فردا که نگرانش هستيد فکر مي‌کنيد.

يک زمان ساکت و آرام به شما اين امکان را مي‌دهد که آن سر و صداها را قطع کنيد و متوجه شويد که واقعا چه چيزي برايتان مهم است. سوزان پيشنهاد مي‌کند که ساعتتان را ?? دقيقه زودتر از وقت بيداري معمولتان تنظيم کنيد (قبل از بيدار شدن اعضاي خانواده يا زنگ خوردن تلفن) و به يک اتاق ساکت برويد.

در دفتر وقايع روزانه‌تان چيزي بنويسيد، تمرينات تنفسي پاکسازي ذهن انجام دهيد يا فقط يک شمع روشن کنيد و آرام بنشينيد. اين تمرين، به شما کمک مي‌کند که به دو روش شادي را پيدا کنيد.

در مقالات مجله سلامتي و روانشناسي ماوراي سلامت به مبحث تمرين هاي سکوت و مديتيشن جهت دستيابي به آرامش دروني مفصل تر پرداخته شده است.

اول، جلوي ترشح هورمون‌هاي استرس مانند آدرنالين و کورتيزول را مي‌گيرد. اگر اين هورمون‌ها توليد شوند، شما مضطرب، تحريک پذير و ناراضي مي‌شويد.

دوم، پزشکاني که در زمينه‌ي بوديسم و يوگا فعاليت مي‌کنند معتقدند هنگامي که ياد بگيريد اين نداهاي دروني را ساکت کنيد، چيز جالبي اتفاق مي‌افتد. استفان کوپ، محقق مرکز يوگا و سلامت در لنوکس مي‌گويد: هنگامي‌که شما آرام و ساکت هستيد، پاسخ سوال «چه چيزي مرا خوشحال مي‌کند؟» خود بخود مشخص مي‌شود.

در زندگيتان، بدنبال خير و خوبي باشيد

کارشناسان مي‌گويند اگر مي‌خواهيد واقعا خوشحال باشيد، عادت کنيد که در زندگي‌تان بدنبال خوبي باشيد. هر روز ليستي از پنج چيزي که دوست داريد و از آن لذت مي‌بريد تهيه کنيد. شايد از چرت زدن روي نيمکت يا در آغوش گرفتن فرزندتان لذت مي‌بريد يا از اينکه وقت داريد تا با همسرتان شام بخوريد، خوشحال و سپاسگزاريد.

اينکه چطور اين قدرداني را انجام مي‌دهيد به خودتان بستگي دارد. برخي از کارشناسان توصيه مي‌کنند که آن ? چيز را قبل از خواب بنويسيد. بنابراين بطور ناخوداگاه با يک احساس مثبت به خواب مي‌رويد. بعضي ديگر پيشنهاد مي‌کنند که قبل از هر وعده‌ي غذايي، در ذهنتان آنها را بررسي کنيد. مي‌توانيد هر روز روي ? چيز ثابت تمرکز کنيد يا هر روز يک ليست جديد تهيه کنيد.

مانند يک دوست، با خودتان رفتار کنيد

اگر به روش‌هاي منفي با خودتان صحبت کنيد، نمي‌توانيد خوشحال باشيد. سوزان مي‌گويد: چيزهايي که به خودتان مي‌گوييد، روي اخلاق و بدنتان تاثير مي‌گذارد.

افکار منفي باعث ترشح هورمون‌هاي استرس مي‌شود و در نتيجه احساس بدتري پيدا مي‌کنيد. بسياري از ما، يکسري انتقادات تند و خشن داريم که بي وقفه در ذهنمان در جريانند. اگر شما با اين نوع صحبت کردن، شانس خود را براي رضايت و آرامش دروني از بين مي‌بريد، تصميم بگيريد که با خودتان مانند يک دوست خوب صحبت کنيد.

قول دهيد که به افکارتان توجه کنيد و وقتي متوجه افکار منفي شديد، آنها را با افکار مثبت جايگزين کنيد.

کسي را به شام دعوت کنيد

عادت ديگري که مي‌تواند شما را به خوشبختي واقعي برساند، بخشنده بودن است. استفان کوپ مي‌گويد: «بودا مي‌گفت اگر ما قدرت بخشندگي را براي ايجاد شادي درک مي‌کرديم، هرگز به تنهايي غذا نمي‌خورديم.» او توصيه مي‌کند که بيشتر کارهاي سخاوتمندانه انجام دهيد.

همه‌ي ما انگيزه‌هاي طبيعي براي بخشندگي داريم. مثلا ممکن است به ذهنتان خطور کند که يک دوست تنها را به شام دعوت کنيد، به عمه‌ي پيرتان زنگ بزنيد يا براي همکارتان قهوه بگيريد.

شايد بهانه بياوريد که وقت نداريد يا نمي‌خواهيد پول خرج کنيد. اما دفعه‌ي بعد که يکي از اين افکار به ذهنتان رسيد، به آن عمل کنيد. بخشش، باعث ايجاد شادي مي‌شود، هم در کسي که مي‌بخشد و هم در گيرنده. آن احساسات خوب مي‌توانند بمدت طولاني باقي بمانند.

يک ليست از لحظات شاد تهيه کنيد

در نهايت براي شاد بودن، شما بايد استعدادهاي خود را بشناسيد و هر روز از آنها استفاده کنيد. بسياري از مردم، زندگيشان را صرف تلاش براي رفع نقاط ضعفشان مي‌کنند (صفاتي مانند بي نظمي، زود عصباني شدن يا کمرويي شديد).

بجاي اينکه روي نقاط ضعف‌تان تمرکز کنيد، براي نقاط قوت‌تان، بيشتر انرژي بگذاريد. توجه کنيد که وقتي لبخند مي‌زنيد، در حال انجام چه کاري هستيد. حداقل يک هفته، ليستي از اين لحظات شاد تهيه کنيد و در روز بعد، آنها را مطالعه کنيد. تعدادي از لحظات شاد خود را انتخاب کنيد و با خودتان قرار بگذاريد تا جايي که مي‌توانيد، آن‌ها را تکرار کنيد.

بازدید : 7
سه شنبه 16 اسفند 1401 زمان : 11:23

-

دانلود آهنگ های خاص انگلیسی

جنیفر لین لوپز، معروف به جِی لو، خواننده، بازیگر و رقصنده اهل آمریکا است. در سال 1991، او به عنوان رقصنده در یک سریال تلویزیونی کمدی ظاهر شد و سپس به تمرکز بر روی حرفه ی خوانندگی و موسیقی خود روی آورد و بسیار در این عرصه موفق شد. شما می توانید با مراجعه به سایت Top Songs به تمامی آهنگ های این خواننده دسترسی داشته باشید.

آهنگ Pa ti از Jennifer Lopez و Maluma

متن آهنگ Pa ti از Jennifer Lopez و Maluma

Tengo una vista al mar desde el balcón Desayuno en la cama, ¿por qué no? Oh-oh Tengo un closet full de Christian Dior Obras de Picasso y hasta de Van Gogh, oh-oh

Tantos auto's y diamantes Avión con mi nombre adelante Todo lo que tengo solo tiene precio si Lo comparto junto a ti, yeah-yeah

Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti

La cuenta del banco Quiero consentirte, te doy lo que quieras Mi voz cuando canto También lo que tengo bajo 'e la' caderas O vamos de luna de miel pa' Puerto Rico Después en yate llegamo' a Santo Domingo

Ya tú sabes lo bien que sabe De mi boca tú tiene' la llave Estoy lista ya, solo tú me interesa' 'Tamos pa' pasar la vida completa

Tantos autos y diamantes Avión con mi nombre adelante Todo lo que tengo solo tiene precio si Lo comparto junto a ti, yeah-yeah

Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti (Papi Juancho, mamacita)

Si tú me da' de to' lo tuyo, baby Mataría por ti, me arriesgaría por ti, mi amor Aunque en mi cuenta 'e banco no hayan ni mil Todo será fácil si te pone' pa' mí, mamá

Mucho me demoré pa' conocer a tu viejo Cuando me trataban como to' un pendejo Y míranos, aquí estamo' Nadie nos creía y ya vamos pa' viejo'

Estás en mi mente, bebecita, todo el día Tu cuerpo es como poesía, uh Sin problemas, te lo admito, si no estás me debilito Cada vez que tú te va' me queda faltando un poquito Baby, yo te necesito, me tiene' loco loquito No he fumado nada y ya me tiene' volando bajito

Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Pase lo que pase, estoy pa' ti, pa' ti Todo lo que tengo es pa' ti, pa' ti Solo pa' ti, pa' ti, pa' ti

Ja, ja, ja Alright, alright J Lo, J-L Papi Juancho, mamacita

دانلود آهنگ Pa ti از Jennifer Lopez و Maluma

آهنگ Marry Me از Jennifer Lopez و Maluma

متن آهنگ Marry Me از Jennifer Lopez و Maluma

Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest...

I've never seen forever (oh yeah) I've never seen forever in the wild But now I'm looking now, I'm looking in its eyes Baby, you're my shelter Shelter from a broken paradise I couldn't dream it any better if I tried

True love gotta ring, ring, ring Church bells let 'em ring, ring, ring This queen need a king, king, king For life, for life, for life

True love gotta ring, ring, ring (ring, ring) Church bells let 'em ring, ring, ring (Ring, ring) Angels gonna sing, sing, sing Tonight, tonight, tonight

Baby, marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest of your life

Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest of your life

Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-marry me Won't you love me baby? Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-marry me

I'ma fly out to Vegas (Vegas) We could tie it up tonight, no patience Take my last name, put it where your name is Have they ever seen a love this famous?

They never, no, they never (na-na-na) It's forever-ever-ever-ever-ever-ever Ain't nobody do it better-better-better And it's only getting better

True love gotta ring, ring, ring (ooh, we gotta) Church bells let 'em ring, ring, ring (ooh, we gotta) You're the queen, I'll be the king, king, king For life, for life, for life (for life)

True love gotta ring, ring, ring (ring, ring) Church bells let 'em ring, ring, ring (ring, ring) Angels gonna sing, sing, sing Tonight, tonight, tonight

Baby, marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest of your life (marry me, baby)

Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest of your life

Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-marry me (I'm begging) Won't you love me baby? Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-marry me I want you in my life so bad Ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-ma-marry me (oh) Won't you love me baby?

Marry me, marry me, say, "Yes" For the rest, the rest of your life

دانلود آهنگ Marry Me از Jennifer Lopez و Maluma

ادل در سنین جوانی پس از اینکه دموی آهنگش مورد توجه شرکت ضبط مستقل بریتانیایی XL Recordings قرار گرفت، به موفقیت دست یافت و اولین آلبوم خود را با نام «19» در سال 2008 منتشر کرد. نام این آلبوم البته از سن این خواننده در هنگام ضبط آن الهام گرفته شده است. شما می توانید تمامی آهنگ های این خواننده را در صفحه اختصاصی ادل در سایت Top Songs با بالاترین کیفیت دانلود کرده و از آنها لذت ببرید.

آهنگ Someone Like You از Adele

متن آهنگ Someone Like You از Adele

I heard that you're settled down That you found a girl and you're married now I heard that your dreams came true Guess she gave you things, I didn't give to you Old friend, why are you so shy? Ain't like you to hold back or hide from the light

I hate to turn up out of the blue, uninvited But I couldn't stay away, I couldn't fight it I had hoped you'd see my face And that you'd be reminded that for me, it isn't over

Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you, too "Don't forget me, " I beg I remember you said "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead" "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead"

You know how the time flies Only yesterday was the time of our lives We were born and raised in a summer haze Bound by the surprise of our glory days

I hate to turn up out of the blue, uninvited But I couldn't stay away, I couldn't fight it I had hoped you'd see my face And that you'd be reminded that for me, it isn't over

Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you, too "Don't forget me, " I begged I remember you said "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead"

Nothing compares, no worries or cares Regrets and mistakes, they're memories made Who would have known how bittersweet this would taste?

Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you "Don't forget me, " I beg I remember you said "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead"

Never mind, I'll find someone like you I wish nothing but the best for you, too "Don't forget me, " I begged I remember you said "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead" "Sometimes it lasts in love, but sometimes it hurts instead"

دانلود آهنگ Someone Like You از Adele

آهنگ Love In The Dark از Adele

متن آهنگ Love In The Dark از Adele

Take your eyes off of me so I can leave I'm far too ashamed to do it with you watching me This is never ending, we have been here before But I can't stay this time 'cause I don't love you anymore

Please stay where you are Don't come any closer Don't try to change my mind I'm being cruel to be kind

I can't love you in the dark It feels like we're oceans apart There is so much space between us Baby, we're already defeated Ah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah Everything changed me

You have given me something that I can't live without You mustn't underestimate that when you are in doubt But I don't want to carry on like everything is fine The longer we ignore it all the more that we will fight

Please don't fall apart I can't face your breaking heart I'm trying to be brave Stop asking me to stay

I can't love you in the dark It feels like we're oceans apart There is so much space between us Baby, we're already defeated Ah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah Everything changed me

We're not the only ones I don't regret a thing Every word I've said You know I'll always mean It is the world to me That you are in my life But I want to live And not just survive

That's why I can't love you in the dark It feels like we're oceans apart There is so much space between us Baby, we're already defeated 'Cause, ah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah-yeah Everything changed me

And I-I-I-I-I don't think you can save me

دانلود آهنگ Love In The Dark از Adele

آهنگ million years ago از Adele

متن آهنگ million years ago از Adele

I only wanted to have fun Learning to fly, learning to run I let my heart decide the way When I was young Deep down, I must have always known That this would be inevitable To earn my stripes, I'd have to pay And bare my soul

I know I'm not the only one Who regrets the things they've done Sometimes I just feel it's only me Who can't stand the reflection that they see I wish I could live a little more Look up to the sky, not just the floor I feel like my life is flashing by And all I can do is watch and cry I miss the air, I miss my friends I miss my mother, I miss it when Life was a party to be thrown But that was a million years ago

When I walk around all of the streets Where I grew up and found my feet They can't look me in the eye It's like they're scared of me I try to think of things to say Like a joke or a memory But they don't recognize me now In the light of day

I know I'm not the only one Who regrets the things they've done Sometimes I just feel it's only me Who never became who they thought they'd be I wish I could live a little more Look up to the sky, not just the floor I feel like my life is flashing by And all I can do is watch and cry I miss the air, I miss my friends I miss my mother, I miss it when Life was a party to be thrown But that was a million years ago A million years ago

دانلود آهنگ million years ago از Adele

بازدید : 11
چهارشنبه 9 آذر 1401 زمان : 13:46

محصولات برند بيوآکوا

فرقي نمي‌کند خانم باشيد يا آقا، جوان باشيد يا پير، در هر صورت پوست، يکي از دارايي‌هاي شما است. اولين چيزي که در برخورد با ديگران ديده مي‌شود پوست شما است. بسياري از افراد براي داشتن پوستي شفاف و زيبا مشکل دارند؛ چرا که نمي‌توانند محصولات سازگار با پوست خود را پيدا کنند. براي شفاف سازي پوست محصولات بيشماري وجود دارند که بابت بعضي از اين محصولات هزينه هاي سنگيني نيز متحمل مي‌شويد و حتي ممکن است نتيجه دلخواهتان را نگيريد. در مقابل اين موارد، محصولاتي نيز وجود دارند که هزينه‌اي مقرون به صرفه و تاثير گذاري بالايي دارند. بيوآکوا يکي از اين محصولات است.

چگونه پوست خوب داشته باشيم

پوست عالي تنها به DNA بستگي ندارد؛ در اصل عادت‌هاي ما و محصولات مراقبت پوستي که استفاده مي‌کنيم بيشترين تاثيرگذاري را دارند. به تعداد افراد روي کره‌زمين سليقه متفاوت در انتخاب محصولات پوستي وجود دارد. اما اکثر اين افراد روي يک برند نام‌آشنا اتفاق نظر دارند و محصولات آن را توصيه مي‌کنند. البته اين افراد معتقد هستند که بايد تمامي محصولات آرايشي و مراقب پوست خود را از فروشگاهي معتبر تهيه کنند. در ادامه شما را با يکي از پر فروش‌ترين برندهاي محصولات پوستي در دنيا و يکي از معتبرترين فروشگاه‌ها براي تهيه اين محصولات آشنا مي‌کنيم.

a5_35.jpg

بيوآکوا، نماد کيفيت و تنوع

بيوآکوا يکي از معتبرترين و پر فروش‌ترين محصولات مراقبت پوست و زيبايي در دنيا است. اين محصول چيني از سال 2009 وارد بازار جهاني شد و توانست به خوبي با برندهاي مطرح رقابت کند. اين محصول فوق‌العاده در ايران نيز مورد توجه بسياري قرار گرفت و درصد فروش بسيار بالايي به دست آورد. يکي از معتبرترين فروشگاه هاي آنلايني که خريد محصولات بيوآکوا را براي مصرف‌کنندگان ايراني ممکن کرد، فروشگاه اسکين بازار است.

اين فروشگاه معتبر تمامي محصولات بايوآکوا را به صورت تک و عمده با بالاترين کيفيت و مناسب‌ترين قيمت عرضه مي‌کند. مهم نيست در کدام نقطه از ايران زندگي مي‌کنيد، در هر زمان و مکاني که باشيد مي‌توانيد تمام محصولات زيبايي و مراقبتي خود از اين برند محبوب را از اسکين بازار تهيه کنيد.

شايد با خود فکر کنيد محصولات چيني نمي‌توانند توقعات شما را برآورده کنند و تاثير چشمگيري داشته باشند. اما بايد بگوييم که اين برند از کيفيت بالايي برخوردار است و توانسته تمامي مجوز هاي رسمي دنيا از جمله تاييديه سازمان غذا و داروي ايالات متحده آمريکا يعني FDA دريافت کند. اين تاييديه بالاترين مجوز در صنعت غذا و دارو در بين تمامي کشورهاي دنيا است و دريافت آن نشان دهنده کيفيت بالا و اثربخشي محصولات اين برند است.

ويژگي‌هاي محصولات بايوآکوا

محصولات بايوآکوا ميزان اثربخشي بالايي دارند و مي‌توانيد با خيالي آسوده محصولات اين برند را وارد روتين پوستي خود کنيد. علاوه بر کيفيت بالا، تنوع زياد محصولات توليد شده توسط اين برند جهاني باعث شده تا هر کسي با هر سليقه‌اي و با هر نوع پوستي بتواند از اين محصولات استفاده کند. انواع ماسک‌هاي ورقه‌اي، کرم‌هاي شب و روز، کرم‌هاي کلاژن‌ساز، شامپو، صابون، نرم‌کننده، اسکراب، لوسيون، سرم طلاي 24k و انواع مرطوب کننده‌ها، تنها بخشي از توليدات اين نشان تجاري هستند.

در کنار همه اين موارد، قيمت بسيار مناسب محصولات بايوآکوا موجب شده هر کسي از هر قشر جامعه بتواند اين محصولات را تهيه و پوست خود را به زيبايي و سلامت پوست نوزاد تبديل کند. کافي است يکبار از محصولات اين برند تهيه کنيد تا نتيجه‌هاي اعجاب‌آور آن را ببينيد.

ويژگي‌هاي يک روتين پوستي خوب

حفظ زيبايي، سلامتي و جواني پوست از اهميت بسيار بالايي برخوردار است. گذر زمان و بالارفتن سن، تغذيه، بيماري‌هاي کبدي و قرار گرفتن در معرض نور مستقيم خورشيد، سبک زندگي و عوامل بسيار ديگري در تغيير ساختار پوست موثر هستند. هر کدام از اين عوامل مي‌توانند به تنهايي آسيب‌هاي جدي به پوست شما وارد کنند. پوست آسيب ديده سن شما را بيشتر از آنچه هست نشان مي‌دهد که اين امر تاثير مستقيم بر اعتماد به نفس نيز دارد.

تنها راه‌ حل‌هايي که براي به تاخير انداختن فرآيند پيري پوست وجود دارند، تغيير لايف‌استايل و استفاده از روتين‌هاي مراقبت پوست است. براي آن که سرعت تحليل پوست به کمترين ميزان خود برسد، بايد هم از درون و هم از بيرون بدن، مراقب آن باشيد. تغذيه مناسب و دوري از استرس از عوامل دروني است که بر کيفيت پوست شما تاثير مستقيم دارد. استفاده مداوم از روتين پوستي با محصولات درجه‌يک عامل بيروني است که تاثير مستقيم بر شادابي و طراوت پوست شما دارد.

يک روتين پوستي براي آن که بيشترين تاثيرگذاري را بر پوست داشته باشد؛ بايد با بهترين محصولات انجام شود. اين محصولات بايد از برند معتبري که بيشترين ميزان رضايت را دارد، انتخاب شوند. يکي‌ديگر از ويژگي‌هايي که حين انتخاب محصول خود بايد دقت کنيد، قيمت آن است. روتين پوستي نياز به استمرار دارد و اگر اين روتين اقتصادي نباشد؛ ادامه دادن آن بسيار دشوار مي‌شود.

پوستي به شفافيت آبي اقيانوس تنها با بيوآکوا

محصولات بيوآکوا تمامي انتظارات شما را برآورده مي‌سازند. کيفيت بالا در کنار قيمت مناسب تمام آن چيزي است که براي روتين خود نياز داريد که اين موارد در تمامي محصولات بيوآکوا وجود دارند و اين عاملي است که موجب جهاني شدن اين برند شده است.

اما پيش از آن که براي خريد بايوآکوا اقدام کنيد؛ از معتبربودن فروشگاه و اصالت کالاهاي آن اطمينان پيدا کنيد. البته پيدا کردن فروشگاهي با اين مشخصات ممکن است دشوار باشد. خبر خوب اين است که فروشگاه اسکين بازار از عرضه کنندگان معتبر محصولات مراقبتي بيوآکوا است. اين فروشگاه آنلاين در طول فعاليت خود درصد بالايي از رضايت را از سمت کاربرانش کسب کرده است.

اسکين بازار به عنوان نماينده رسمي اين برند به واردات محصولات بايوآکوا مشغول است. براي خريد از اين فروشگاه کافي است به سايت اسکين بازار برويد، هر آنچه را نياز داريد سفارش دهيد و با مناسب ترين قيمت در کمترين زمان ممکن درب منزل تحويل بگيريد.

خلاصه‌اي درباره باکيفيت‌ترين محصول پوستي دنيا

پوست انسان در هرسني و با هرجنسيتي نياز به مراقبت دارد و اين مراقبت بايد مستمر باشد. مهم نيست در منزل هستيد يا نه، مهم نيست باران ببارد يا خورشيد بدرخشد، در هر صورت به مراقبت از پوست خود اهميت دهيد. براي پوست خود ارزش قائل باشيد و بهترين محصولات پوستي را استفاده کنيد.

يکي از بهترين محصولات پوستي بازار که توانسته اعتماد افراد بسياري از سراسر دنيا را جلب کند، محصولات بيوآکوا است. اين برند مورد تاييد متخصصان پوست آمريکا و اروپا است؛ پس با خيال راحت از آن استفاده کنيد. فروشگاه اسکين بازار يکي از معتبرترين عرضه‌کنندگان محصولات اين برند در ايران است که مي‌توانيد محصولات مورد نظر خود را از آن‌ها تهيه کنيد. اميدواريم مطالب ذکر شده را پسنديده باشيد و روتين پوستي اقتصادي خود را تهيه کنيد. اگر تجربه استفاده محصولات اين برند جهاني و قدرتمند را داريد، آن را با ما به اشتراک بگذاريد.

منبع واضح نيوز

بازدید : 19
دوشنبه 16 خرداد 1401 زمان : 15:51

به طور کلي تيرآهن يکي از مهم ترين مقاطع فولادي در صنعت ساختمان سازي و غيره مي باشد که عوامل گوناگوني بر روي قيمت اين مقطع فولادي تاثيرگذار است و در اين مقاله قصد داريم به توضيح اينکه آيا نوسانات ارز تاثيري روي نرخ آن دارد بپردازيم.

تاثير نوسانات ارز بر روي تيرآهن

در ابتدا توجه داشته باشيد که در دو سال گذشته در بازار آهن نوسانات ارزي به قدري زياد بوده است که عواملي مانند تغيير تقاضا يا تغيير قيمت ‌هاي جهاني اثر کمتري نسبت نوسانات ارز بر روي قيمت مقاطع فولادي داشته است . به دليل استفاده از تير در صنايع مختلف مي توان گفت قيمت روز اين مقطع فولادي براي افراد بسياري قابل اهميت مي باشد و کارخانه هاي متعددي از جمله ذوب آهن اصفهان، فولاد البرز ايرانيان، شاهين بناب، جهان فولاد غرب، فولاد اهواز و.... به توليد انواع تيرآهن‌ ميپردازند.

نرخ تيرآهن چگونه محاسبه مي شود

همانطور که گفته شد تيرآهن يکي از مهم ترين مقاطع فولادي در ساختمان سازي مي باشد که داراي انواع مختلفي از جمله IPB، IPN،IPE و لانه زنبوري است. در زمان خريد تير براي خريداران اين محصول سوال پيش مي آيد که نرخ آن چگونه محاسبه مي شود. در ادامه اين بخش با ما همراه باشيد تا اطلاعات بيشتري در مورد روش محاسبه قيمت تيرآهن بدست آوريد.

به طور کلي مي توان گفت نرخ تيرآهن به صورت کيلويي محاسبه مي شود. در زمان محاسبه قيمت اين محصول عواملي همچون وزن و سايز تير، سبک و سنگين بودن و نوع تير تاثير گذار است. براي محاسبه وزن انواع تيرآهن مي توان از فرمول هاي زير استفاده نمود.

• فرمول محاسبه وزن تير : طول تير IPE به متر × وزن يک متر (جدول اشتال) = وزن تير IPE

• فرمول محاسبه تير لانه زنبوري: طول تير لانه زنبوري(CPE) به متر× وزن يک متر (از جدول اشتال) = وزن نهايي تير لانه زنبوري

• فرمول محاسبه تير IPB : طول تير IPB × وزن يک متر( از جدول اشتال) = وزن نهايي تير IPB

تيرآهن ذوب آهن اصفهان از کجا بخريم

ذوب آهن اصفهان يکي از بزرگترين توليدکنندگان مقاطع فولادي در ايران مي باشد که محصولات فولادي متنوعي از جمله انواع تيرآهن، ميلگرد و ... توليد مي کنند. کارخانه ذوب آهن اصفهان توليد کننده انواع تير (IPE)، تير (IPB)، تير (IPN) بر طبق استاندارد اروپا است.

وزن تيرآهن توليد شده در اين کارخانه مطابق با جدول اشتال مي باشد و در سايز هاي 14 الي 30 ميلي متر توليد مي گردد .البته توجه داشته باشيد که قيمت تيرآهن اصفهان به علت کيفيت بالا نسبت به ساير ها توليد کننده ها بيشتر مي باشد. بازرگاني آراد آهن مرکز فروش انواع محصولات فولادي از جمله تيرآهن ذوب آهن اصفهان با مناسب ترين قيمت بازاراست.

از کجا تيرآهن با نرخ مناسب بخريم

تيرآهن يکي از مهم ترين پروفيل ها در صنعت ساختمان سازي مي باشد و همانطور که گفته شد در کشورمان کارخانجات متعددي انواع تير را توليد مي کنند. در زمان خريد انواع تيرآهن براي خريداران سوال پيش مي آيد که از کجا اين مقطع فولادي با نرخ مناسب بخريم؟

اين بازرگاني قيمت روز تير و مقاطع فولادي ديگر را در سايت و کانال تلگرام خود روزانه به روزرساني مي کنند. همچنين آراد آهن براي سهولت مشتريان خود فروش آنلاين را فراهم نموده است.براي خريد تيرآهن اصفهان و مقاطع فولادي ديگر در هر ابعاد و نوعي به صورت آنلاين، مي توانيد به سايت آراد آهن مراجعه نماييد و سفارش خود را ثبت کنيد.

آراد آهن مرکز فروش آهن آلات در کشور

تيرآهن داراي نوع هاي مختلفي مي باشد که براي تهيه ي انواع آن بايد به سراغ کارخانه هاي توليد کننده و يا شرکت هاي تامين کننده انواع آهن آلات صنعتي و ساختماني برويد. اين مقطع فولادي در صنعت ساختمان سازي کاربرد هاي متنوعي دارند به همين دليل کارخانه هاي زيادي به توليد انواع تير مي پردازند . همانطور که گفته شد بازرگاني آراد آهن مرکز فروش انواع تيرآهن و ديگر مقاطع فولادي در اصفهان و سراسر کشور مي باشد. بازرگاني آراد آهن انواع تيرآهن را در سايز هاي گوناگون با نرخ مناسب به مشتريان عزيز ارائه مي کند.

منبع : ساعت24

بازدید : 29
سه شنبه 20 ارديبهشت 1401 زمان : 9:33

اصول نگهداري از بونساي در منزل

بونساي گياه حساسي است و به مراقبت و توجه بسياري نياز دارد. اگر به نگهداري از بونساي در منزل علاقه‌مند هستيد، در اين مطلب اصول اينکار را مي‌آموزيد.

بونساي يک اثر هنري زنده

استفاده از بونساي در طراحي فضاي سبز داخلي به فضا روح و اصالت مي‌دهد. اينکه بونساي از کجا آمده و چگونه پايش به خانه‌هاي ما باز شده را بايد در قرن 14 ميلادي و در ژاپن جستجو کرد. بونساي در لغت به معناي "کاشته شده در ظرف" است. در گذشته به دليل وقت‌گير و زمان‌بر بودن پرورش بونساي تنها قشر مرفه جامعه به آن دسترسي داشتند. اما امروز خوشبختانه همه مي‌توانند اين هنر درختکاري را ياد بگيرند. امروز حتي خريد بونساي هم کار بسيار راحتي است. کافي است يک فروشگاه آنلاين گل و گياه پيدا کنيد و يا به نزديک‌ترين باغ گل سري بزنيد. در آن صورت مي‌توانيد بونساي موردعلاقه خود را خريداري کنيد.

مهم‌تر از داشتن يک بونساي، خوب نگه‌داشتن آن است. پيش‌آمده که يک بونساي بسيار سرحال و شاداب را به دست مشتري داديم. اما در کمتر از يک هفته گياه دچار ريزش برگ شديد و يا زردي برگ شده. به دليل حساسيت بالاي بونساي، پيش از خريد بايد انواع بونساي را به‌خوبي بشناسيد. بعد باتوجه به شرايط محل نگه‍داري از بونساي بهترين گزينه را انتخاب کنيد. براي نگهداري از بونساي بايد وقت کافي اختصاص دهيد تا يک درختچه مينياتوري هميشه سرزنده داشته باشيد. در ادامه درباره اصول نگهداري از بونساي بيشتر صحبت خواهيم کرد.

روش صحيح آبياري براي نگهداري از بونساي

يکي از نکات مهم در نگهداري از بونساي شيوه صحيح آبياري آن است. براي داشتن درختچه بونساي شاداب، اجازه ندهيد گياهتان تشنگي بکشد. ميزان دقيق آبياري بونساي وابسته به نوع آن، جنس خاک، شرايط محيط و ... است. بهترين يادآور براي اينکه بدانيد زمان آبياري بونساي رسيده يا نه بررسي خشکي خاک گلدان آن است. با يک چوب خاک رويي را کنار بزنيد. اگر اثري از رطوبت نبود يعني بونساي شما کم‌کم تشنه شده و به آبياري نياز دارد.

براي برخي سؤال است که در چه ساعتي از روز بهتر است به بونساي خود آب دهند؟ زياد درگير چنين مسائلي نشويد چون براي درختچه بونساي شما تفاوت چنداني ندارد. همين‌که تعادل دمايي آب را رعايت کنيد و به‌موقع آبياري را انجام دهيد کفايت مي‌کند. براي آبياري بونساي به يکي از دو روش زير عمل کنيد:

  • روش اول: آبي را که از قبل کنار گذاشتيد را کم‌کم در گلدان بونساي بريزيد و مواظب باشد خاک را جابه‌جا نکند. آن‌قدر اين کار را انجام دهيد تا آب همه گلدان را فرابگيرد و آب اضافي از انتهاي گلدان خارج شود.
  • روش دوم: گلدان بونساي را که زمان آبياري آن فرارسيده برداشته و در يک ظرف آب قرار دهيد. اندازه ظرف به‌گونه‌اي باشد که آب تا لبه گلدان برسد اما با سطح خاک تماس پيدا نکند. با اينکار گلدان از سوراخ‌هاي زيري شروع به جذب آب مي‌کند. اگر حباب‌هاي ريزي روي سطح آب مي‌بينيد يعني همه‌چيز درست پيش مي‌رود. تا زماني که حباب‌ها محو شوند گلدان را در ظرف آب نگه‌داريد.

نور مناسب براي نگهداري از بونساي

نياز نوري در انواع بونساي باهم تفاوت دارد. پيش از خريد بونساي توجه کنيد که گونه موردنظر شما چه اندازه نور احتياج دارد. بعضي انواع بونساي مخصوص فضاي باز هستند و با نور کامل آفتاب خو گرفته‌اند مانند:

  • بونساي کاج
  • بونساي سرو خزنده (جوني پروس)

گونه‌هاي ديگري از بونساي را مي‌توان يافت که هواي آزاد دوست دارند اما با نور مستقيم ميانه‌اي ندارند. اين گونه‌هاي بونساي را مي‌توانيد در فضاي باز اما در سايه يا در معرض نور غيرمستقيم آفتاب قرار دهيد. معمولاً گوشه تراس يا بالکن هم فضاي خوبي براي نگهداري از بونساي نيمه سايه دوست است. خصوصاً اگر قصد ايجاد يک تراس سبز پر از گل و گياه داريد، استفاده از بونساي را فراموش نکنيد. در درختچه‌هاي زير، قرار گرفتن در هواي آزاد با نور غيرمستقيم رشد گياه و ضخامت شاخه را تقويت مي‌کند.

  • بونساي افرا ژاپني
  • بونساي آزاليا

در پرورش و نگهداري از بونساي، تأثير نور را دست‌کم نگيريد. نور کمتر از نياز گياه، باعث مي‌شود گياه خود را به سمت بالا بکشد. ساقه‌هاي نازک و شکننده و رنگ بي‌روح برگ‌ها از عواقب کم نوري گياه بونساي خواهد بود. همچنين توصيه مي‌شود، هرچند وقت يک‌بار گلدان بونساي را بچرخانيد تا همه بخش‌هاي گياه به‌طور موازي رشد کنند.

رطوبت مناسب براي نگهداري از بونساي

همان‌طور که اشاره کرديم انواع بونساي با عادات و اصول نگهداري متفاوت وجود دارند. اما مي‌توان گفت که شرايط ايدئال براي تعداد زيادي از انواع بونساي، آب‌وهواي گرم و مرطوب است. حفظ رطوبت محيط براي گونه‌هاي رطوبت دوست حياتي است. اگر نمي‌خواهيد گياه بونساي شما يک‌شبه دچار خشکي و مرگ شود، اين موضوع را دست‌کم نگيريد. براي حفظ رطوبت بونساي مي‌توانيد از جزيره استفاده کنيد.

ايجاد جزيره مصنوعي يک روش عالي براي تأمين رطوبت گياه بونساي است. اگر در منطقه آب‌وهوايي خشکي زندگي مي‌کنيد و علاقه به خريد بونساي داريد براي بونساي خود جزيره بسازيد. ايجاد جزيره به شما امکان نگه‌داري از انواع بونساي در منزل را مي‌دهد. براي ساخت جزيره، يک سيني گود برداشته و با ريگ و سنگ کوچک کف آن را بپوشانيد. سيني را با آب پر کنيد و گلدان بونساي را روي آن مستقر کنيد. بخار شدن تدريجي آب باعث ايجاد محيطي مرطوب در اطراف گلدان بونساي شما مي‌شود. فراموش نکنيد قبل از خريد بونساي درباره نياز رطوبتي آن تحقيق کنيد. ايجاد جزيره خصوصاً در فصل زمستان که رطوبت هوا کاهش ميابد بسيار کارگشا خواهد بود.

خاک مناسب در نگهداري از بونساي

گفتيم که بونساي گياه بسيار حساسي است و کوچک‌ترين اهمال‌کاري در نگهداري از بونساي باعث از دست دادن آن مي‌شود. اگر به افزايش طول عمر گياه بونساي خود علاقه داريد در اولين قدم بستر رشد مناسبي براي آن تهيه کنيد. انتخاب خاک مخصوص بونساي بايد بر اساس گونه و خانواده آن انجام شود. مي‌توان ادعا کرد هر دسته از انواع بونساي به خاک و کود متفاوتي نياز دارد. پس هنگام خريد بونساي از فروشنده مشورت بگيريد. خاک مخصوص بونساي بايد شرايط زير را داشته باشد:

  1. بتواند ميزان آب موردنياز بونساي را در خود حفظ کند
  2. زهکشي مناسبي داشته باشد و آب اضافي را به‌سرعت دفع کند
  3. امکان تغذيه گياه با مواد معدني موردنياز را داشته باشد
  4. اکسيژن‌رساني به گياه را به‌خوبي انجام دهد

کود مناسب در نگهداري از بونساي

اينکه آيا گلدان بونساي شما به کود نياز دارد يا خير سؤال صحيحي نيست. اگر مواد معدني موردنياز بونساي به‌موقع تأمين شود، گياه به‌اندازه کافي شادابي خواهد داشت. اما معمولاً مدتي پس از خريد گلدان بونساي به دليل آبياري مکرر مواد معدني خاک از دست مي‌رود. ازآنجاکه خاک گلدان بونساي بسيار سبک است، مواد معدني موردنياز گياه سخت به ريشه مي‌رسند. در اين شرايط گياه دچار فقر غذايي مي‌شود که با کود دهي يا تعويض خاک مي‌توان آن را جبران کرد.

در کود دهي بونساي به فصل رشد گياه توجه داشته باشيد. معمولاً در انواع بونساي فصول رشد متفاوت است. در غالب موارد بهار تا پاييز زمان مناسبي براي دادن کود بونساي محسوب مي‌شود.

روش صحيح هرس کردن در نگهداري از بونساي

m7_dcn3.jpg

يکي از مهم‌ترين اصول نگهداري از بونساي شيوه هرس کردن برگ‌ها و شاخه‌هاي آن است. اگر خود به پرورش بونساي مشغوليد اهميت اين موضوع را به‌خوبي درک مي‌کنيد. اگر هم خريد بونساي انجام داده‌ايد يا قصد خريد آن را داريد، به دنيست اصول هرس درختچه بونساي را ياد بگيريد. بعد از مدتي از خريد بونساي به دليل رشد گياه ممکن است ظاهر آن دچار به‌هم‌ريختگي شود. اگر ندانيد چگونه هرس گياه را انجام دهيد به دردسر بزرگي مي‌افتيد.

هرس کردن خصوصاً در درختچه بونساي فرآيند بسيار لذت‌بخش و آرامش بخشي دارد. ما عمل هرس بونساي را براي حفظ زيبايي درختچه در زمان رشد انجام مي‌دهيم. حتماً شنيده‌ايد که هرس برگ درختان باعث تشويق آن‌ها به رشد بيشتر مي‌شود. اين درباره بونساي نيز کاملاً صحيح است.

اين‌که به يک گياه شکل دهيد يا شکلي که در قلب يک درختچه بونساي نهفته را بيرون بکشيد، هم نوعي از هنر است و هم يک روش تخليه روحي براي شما. براي اجراي ايده سبز خود شکي به دلتان راه ندهيد. براي هرس بونساي از قيچي مخصوص باغباني کمک بگيريد. جدا کردن شاخه‌هاي مرده و شاخه‌هايي که رشد بد يا خارج از طرح موردنظرتان دارند را در اولويت قرار دهيد. با کمک سليقه و توجه به شکل ظاهري گلدان بونساي خود، عمل هرس را انجام دهيد. درنهايت سعي کنيد از وقت گذراندن با درختچه بونساي خود حسابي لذت ببريد.

منبع: سايت کلان نيوز

بازدید : 73
يکشنبه 4 ارديبهشت 1401 زمان : 10:05

دوربين هاي مداربسته P2P

با استفاده از دوربين هاي مداربسته P2P مي توانيد از تنظيمات آسان (کد QR) و تماشا از راه دور (تنها با يک کليک) در گوشي هوشمند خود، مک يا ويندوز لذت ببريد.
اگر بخواهيم به طور ساده بگوييم، دوربين هاي P2P نوعي دوربين مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوري شبکه‌اي نظير به نظير استفاده مي کند تا ارتباط بين دوربين هاي امنيتي تحت شبکه و گوشي هوشمند يا کامپيوتر شما را فراهم کند.

اما اين دوربين ها چگونه کار مي کنند ؟

دوربين هاي مداربسته P2P يا رکوردر ويديويي تحت شبکه (NVR) با يک شماره شناسايي منحصر به فرد (UID) شناسايي مي شوند که اين شماره در زمان برنامه نويسي ثبت شده و از آن براي ارتباط با سرور P2P از طريق اپليکيشن دوربين‌هاي تحت شبکه يا نرم افزار براي مک/ ويندوز استفاده مي شود.
وقتي دوربين هاي P2P با اپليکيشن يا نرم افزار دوربين هاي تحت شبکه اتصال ايجاد کند، شما مي توانيد بلادرنگ و حتي در خارج از خانه يا شبکه محلي (LAN)، ويديوهاي دوربين هاي مداربسته P2P را تماشا کنيد.
توجه داشته باشيد بر خلاف دوربين هاي مداربسته P2P، دوربين هاي آنالوگ داراي سيستم P2P نبوده و فقط تصاوير را ضبط کرده و به DVR خود اضافه مي کنند.
بيشتر DVR هاي موجود در بازار اين روزها داراي سيستم P2P هستند بنابراين مي توان از خارج از شبکه هم به آنها دسترسي داشت.

ويژگي خاص دوربين هاي مداربسته P2P

پيش از آنکه دوربين هاي مداربسته P2P به بازار معرفي شوند، تنظيمات تماشا از راه دور بر روي دوربين هاي مداربسته واقعا پر دردسر بود چون نياز به تنظيمات روي دوربين، سرور DDNS، پورت ارسال يا پورت نقشه خواني روي مسيرياب، تغييرات فايروال شبکه و غيره داشت.

فناوري شبکه P2P کار را بسيار ساده کرده است. علاوه بر تنظيمات ساده در دوربين هاي مداربسته P2P، مزاياي بسياري در اين دوربين ها وجود دارد که به امنيت بيشتر کمک مي کنند.
در زير مزاياي اصلي دوربين هاي مداربسته P2P آورده شده است:

دوربين هاي P2P نوعي دوربين مداربسته تحت شبکه (IP) است که از فناوري شبکه‌اي همتا به همتا استفاده مي کند تا ارتباط بين دوربين هاي امنيتي تحت شبکه و گوشي هوشمند يا کامپيوتر شما را فراهم کند.

تنظيمات آسان بدون نياز به پيکربندي

فناوري تحت شبکه P2P مشکلاتي را حل کرده است که مدت ها بسياري از دوربين هاي قبلي با آن درگير بودند.
براي مثال، کاربران قبلا بايد از هوش خود براي تنظيمات DDNS يا پورت ارسال استفاده مي کردند تا ويديوهاي دوربين تحت شبکه را در خارج از شبکه خانگي روي گوشي موبايل، لپ تاپ يا غيره ببينند.

امروزه چنين تنظيمات پيچيده‌اي در دوربين هاي مداربسته P2P وجود ندارد چون اين دوربين ها در روند توليد پيکربندي شده‌اند مثلا کليه دوربينها و DVR و NVR هاي برند Videopark و RDS

نظارت از راه دور

به لطف ارتباط آسان بين دوربين هاي P2P و گوشي هاي هوشمند، کامپيوتر يا مک بوک شما، نظارت از راه دور و حل مشکلات رايج مثل دسترسي به دوربين امنيتي در زمان خارج بودن از شبکه خانگي يا تماشاي ويديوها در زماني که سر کار يا خارج از کشور هستيد، تسهيل شده است.

با استفاده از اپليکيشن و نرم افزار دوربين هاي تحت وب P2P مي توانيد ويديوها را به صورت زنده تماشا کنيد. توجه داشته باشيد که بدون استفاده از پورت ارسال، نمي توانيد دوربين هاي P2P را از راه دور روي وب تماشا کنيد چون بيشتر مرورگرها داراي زيرساخت هاي لازم براي فناوري P2P نيستند.

حتما بخوانيد: دوربين مداربسته wifi يا بي سيم چيست؟

باز پخش آسان ويديو ها

با استفاده از دوربين هاي مداربسته P2P مي توانيد با استفاده از نرم افزار P2P، از راه دور ويديوها را ضبط و آن را روي کارت حافظه يا NVR ذخيره کنيد. حتي اگر خودتان حضور فيزيکي در محل نداشته باشيد مي توانيد ويديوهاي ضبط شده توسط دوربين هاي تحت شبکه بازپخش کرده تا مطمئن شويد هيچ جزئياتي از نگاه شما پنهان نمانده است.

دسترسي همزمان از چند دستگاه به دوربين هاي P2P

دوربين هاي مداربسته P2P به شما اين امکان را مي دهد تا ويديوها را به صورت زنده از طريق دستگاه هاي مختلف مانند گوشي هوشمند، لپ تاپ يا مک بوک، به طور همزمان تماشا کنيد. اين يعني نه تنها شما بلکه اعضاي خانواده تان هم مي توانند به دوربين P2P خانگي شما دسترسي داشته و ويديوها را به صورت زنده تماشا کنند.

انتقال / عملکرد پايدار

به دليل آنکه شبکه هاي P2P بسيار پايدار هستند مي توانيد ويديوهاي دوربين مداربسته P2P خود را بدون تاخير يا قطعي اتصال، روي گوشي، کامپيوتر يا مک بوک تماشا کنيد.

مقايسه دوربين هاي مداربسته P2P با دوربين هاي امنيتي قديمي

از مزاياي دوربين P2P گفتيم اما اين دوربين ها چه تفاوتي با دوربين هاي قديمي دارند؟ آيا عملکرد دوربين هاي مداربسته P2P از دوربين هاي قديمي پيشي مي گيرد؟

دوربين هاي P2P بي سيم و سيم کشي شده:
تنظيمات آسان با استفاده از اسکن کد QR
عدم نياز به ايجاد پورت ارسال يا پورت نقشه ياب
عدم نياز به سرور DDNS
اتصال به اينترنت از هر جايي
ارتباط امن بين دوربين هاي P2P و مشتري با استفاده از جريان هاي رمزگذاري شده
ارسال پايدار ويديو

دوربين هاي تحت شبکه قديمي
نياز به استفاده از سرور DDNS
نياز به ايجاد پورت ارسال يا پورت نقشه ياب
ناپايداري سرويس DDNS
فايروال ها بايد غيرفعال شده و شبکه در خطر قرار مي گيرد

سوالات رايج در مورد دوربين هاي مداربسته P2P

براي آنکه شناخت بيشتري از دوربين هاي مداربسته P2P به دست آوريد، برخي از سوالات رايجي که در مورد آنها پرسيده مي شود را در اينجا قرار مي دهيم.

آيا دوربين هاي مداربسته P2P امن هستند ؟

عليرغم پيشرفته فناوري P2P، اين دوربين ها در برابر تهديدات امنيتي آسيب پذير هستند.
به همين دليل است که احراز هويت سرور بايد حداقل توسط دو سرور انجام شود تا از امنيت و اتصال در زماني که يکي از سرورها موقتا از دسترس خارج شد، مطمئن شويم. براي مثال دوربين هاي RDS و VIDEOPARK داراي يک سرور اصلي و يک سرور کمکي است تا اتصالات شبکه در کارکرد دوربين اختلال ايجاد نکند.
در عين حال رمزگذاري ويديوها بين دوربين هاي P2P و اپليکيشن ها و نرم افزار مربوطه يا مشتري، براي مثال رمزگذاري SSL، WPA2-AES و SSL-TLS براي اطمينان از اينکه ويديوها هک يا استراق نشده اند لازم است. براي کاهش ريسک امنيت دوربين هاي P2P، انتخاب از يک برند شناخته شده مانند RDS ,Videopark مي تواند امنيت اين دوربين ها را تا حد زيادي تامين کند. علاوه بر اين استفاده از VPN براي ويديوهاي زنده مي تواند به کاهش ريسک هک شدن دوربين ها کمک کند.

قطع ارتباط در زمان اتصال به دوربين P2P از راه دور

دلايل بسياري وجود دارد که باعث مي شود کاربر نتواند از راه دور و از طريق گوشي موبايل خود به دوربين هاي P2P دسترسي داشته باشد مثل مشکلات شبکه، کلمه عبور اشتباه، قطع ارتباط واي فاي و غيره. در مواقعي که با چنين موقعيتي مواجه مي شويد، اقدامات زير را انجام دهيد:
مطمئن شويد که دوربين به اينترنت وصل است
مطمئن شويد که گوشي موبايل شما به اينترنت وصل است
بررسي کنيد که ويژگي P2P دوربين فعال باشد
مطمئن شويد که نام کاربري و کلمه عبور صحيح را وارد کرده ايد
دوربين P2P و نرم افزار مربوط به آن را به روز رساني کنيد

چرا دوربين P2P من پيغام Invalid ID (آي دي نامعتبر) مي دهد ؟

دوربين هاي مداربسته P2P به صورت نرمال در يک سرور P2P ثبت شده و از طريق اپليکيشن قابل دسترسي است. در حين فرآيند تنظيم و راه اندازي، اگر شما با مشکلي مانند «Invalid ID» يا «Offline» مواجه شديد، دستگاه را پاک کرده و چند بار ديگر امتحان کنيد. علاوه بر اين، بسياري از اين دوربين ها توسط دلالان فروخته مي شوند و به همين علت با اين مشکلات رو به رو مي شود. لازم است حتما دوربين خود را از جاي مطمئن و برند مطمئن خريداري کنيد.

آيا دوربين هاي P2P واي فاي پهناي باند زيادي مصرف ميکند ؟

دوربين هاي P2P واي فاي دائما از پهناي باند استفاده نمي کنند چون تنها زماني که شما مشغول تماشاي ويديو روي نرم افزار يا گوشي هاي آيفون، اندرويد، مک بوک يا کامپيوتر هستيد، داده مصرف کرده و در زمان شناسايي حرکت، به شما هشدار مي دهد.

نتيجه گيري

با بحث و بررسي در مورد دوربين هاي مداربسته P2P در اين مقاله دريافتيم تکنولوژي انتقال تصوير به روش P2P يک روش آسان براي انتقال تصوير بدون نياز به تنظيمات مودم ، روتر و تهيه ي IP استاتيک که داراي هزينه است ، مي باشد .
دوربين هاي مداربسته تحت شبکه برند RDS و Videopark داراي P2P مي باشند و مي توان با تهيه ي يک دوربين تحت شبکه از اين دو برند بدون نياز به دانش شبکه اي خاص و بدون نياز به دسـتگاه ذخيره ساز تنها با اتـصال به ايـنترنت انتقال تصوير به روش P2P را تجربه نمود .

  1. بهترين دوربين مدار بسته
  2. دوربين مدار بسته
  3. قيمت دوربين مدار بسته
  4. خريد دوربين مدار بسته

بازدید : 30
پنجشنبه 1 ارديبهشت 1401 زمان : 11:03

تشخيص ورود غير مجاز در دوربين مداربسته / معرفي تکنولوژي POC

ضرورت حفاظت در مقابل ورود غير مجاز افراد در سازمان هاي مختلف و حتي منازل شخصي در سال هاي اخير به شدت افزايش يافته است. ورود افراد به صورت غير مجاز به مکان هاي خصوصي و امنيتي مي تواند عواقب مالي و …داشته باشد. اين امر موجب افزايش تقاضا براي ايجاد راه حل هاي نظارتي، نظير دوربين هاي هاي مدار بسته بسيار پيشرفته اي با قابليت تشخيص نفوذ (Intrusion Detection) مي گردد.

تشخيص نفوذ يک تابع تحليلي از مجموعه ويژگي هاي هوشمند دوربين هاي تحت شبکه است. اگر يک فرد وارد يک منطقه غير مجاز مجازي و از پيش تعريف شده شود، دوربين به طور خودکار اين رويداد را تشخيص مي دهد و مي تواند منجر به صدا درآمدن آلارم ها شود. با استفاده از الگوريتم هاي پيشرفته، دوربين به صورت خودکار شروع به آناليز ابعاد سوژه نفوذي مي نمايد، تا احيانا از ايجاد آلارم کاذب (False alarm) جلوگيري گردد. قابليت تشخيص نفوذ براي حفاظت از مناطق تعريف شده بسيار مهم است.

عملکرد قابليت تشخيص ورود غير مجاز در دوربين مداربسته

نحوه استفاده از اين قابليت بدين گونه است که محدوده موردنظر را با کشيدن خط فرضي مشخص مي نماييم. دوربين هاي سري اسمارت تا 4 منطقه را مي توانند پوشش دهند. سپس مي بايست Threshold و يا آستانه زماني مورد نظر را براي دستگاه تعريف نمود. براي مثال اين عدد مي تواند از 0 تا 10 ثانيه باشد. آستانه زماني، مدت زمان لازم جهت به صدا درآمدن آلارم را پس از ورود سوژه نفوذي تعيين مي کند. پس از تعيين آستانه زماني نوبت به تنظيم ميزان حساسيت Sensivity مي رسد که مي تواند از 0 تا 100 درصد باشد. اين مقدار سايز سوژه را در مقايسه با منطقه مورد نظر تعيين مي کند. بدين ترتيب تنها ورود سوژه هايي با سايز از پيش تعيين شده منجر به فعال شدن آلارم مي گردد.

با وجود قابليت تشخيص نفوذ (Intrusion Detection) ديگر نيازي به استخدام فردي جهت نظارت بر رفت و آمد افراد در محل مورد نظر نيست که اين امر تاثير مستقيمي بر کاهش هزينه ها دارد.

از ساير مزاياي وجود اين سيستم مي توان به موارد زير اشاره نمود:

  • فعاليت هاي حرکتي را مي توان از مکاني به مکان ديگر کنترل نمود
  • درب ورودي را ميتوان تحت نظارت قرار داد
  • هشدار هاي اضطراري را مي توان در تلفن هاي همراه و يا در ساير دستگاه ها دريافت نمود

شناخت کافي از نحوه عملکرد اين سيستم براي بهره مندي از تمام مزاياي آن بسيار اهميت دارد. ورود اين سيستم هاي هوشمند را مي توان بعنوان تکامل دوربين هاي مدار بسته از سنتي به هوشمند در نظر گرفت.

فروشگاه هايک ويژن يو پي اس بهترين جي پي اس خودرو قيمت نصب دوربين مداربسته

معرفي تکنولوژي POC در دوربين مدار بسته هايک ويژن و مزاياي آن

دوربين هاي تحت شبکه به دليل استفاده از تکنولوژي POE در آنها نسبت به ساير انواع دوربين مدار بسته بسيار کاربردي تر هستند زيرا با وجود تکنولوژي POE ديگر نيازي به استفاده از منابع برق به صورت جداگانه براي هر دوربين نيست و يا بسياري از مزاياي ديگر که از آن مطلع هستيد. با اين حال سيستم هاي آنالوگ HD نيز پيشرفت هاي زيادي داشته اند به طوري که تبديل به يک رقيب واقعي و قدرتمند براي سيستم هاي IP شده اند، اما نياز آنها به منبع تغذيه و کابل کشي هاي جداگانه براي تامين انرژي الکتريکي مورد نيازشان رقابت را براي آنها سخت مي کند. به همين دليل شرکت هايک ويژن با ابداع تکنولوژي POC در صدد رفع اين مشکل براي سيستم هاي آنالوگ HD خود برآمده است. POC تکنولوژي جديدي نيست اما هنوز به بازار نيامده و مورد استفاده نصب کنندگان قرار نگرفته است.

POC چيست؟

تکنولوژي POC در دوربين هايک ويژن در سال 2016 ابداع گرديد. POC مخفف عبارت Power-over-Coax است که به معني انتقال برق بر روي کابل کواکسيال است. با وجود اين تکنولوژي، کار نصب به مراتب آسان تر مي شود. در اين فناوري سيگنال هاي ويدئويي و جريان الکتريکي هر دو بر روي کابل کواکسيال منتقل مي گردند. اين امر باعث مي گردد تا در زمان و هزينه نصب صرفه جويي گردد. تکنولوژي POC اساسا به اين معني است که برق دوربين توسط دستگاه DVR و از طريق کابل کواکسيال RG59 (يا مشابه آن) تامين مي شود، و ديگر نيازي به کابل کشي هاي جداگانه و منابع برق متعدد براي دوربين هاي مدار بسته وجود ندارد.

محدوديت هاي تکنولوژي POC

با وجود اينکه تکنولوژي POC داراي مزاياي چشمگيري است اما طبيعتا داراي محدوديت هايي هم هست. يکي از اصلي ترين نقائص آن محدوديت در نوع دوربين و دستگاه DVR در سيستم مداربسته است. براي استفاده از POC در دوربين هاي آنالوگ، اين دوربين ها حتما مي بايست قابليت پشتيباني از اين تکنولوژي را داشته باشند. همچنين دستگاه DVR هم حتما بايد داراي خروجي هاي POC باشد. در صورتي که يکي از اين دو شرط برقرار نباشد امکان استفاده از تکنولوژي POC وجود ندارد. در ضمن به ياد داشته باشيد که تکنولوژي POC تنها براي دوربين هاي آنالوگ نسل جديد (آنالوگ HD) قابل استفاده است و دوربين هاي آنالوگ قديمي امکان استفاده از آن را ندارند. سيستم هاي POC همچنين داراي محدوديت طول کابل نيز هستند. در حال حاضر در سيستم هاي فعلي اين مقدار بيشتر از 200 متر نيست. و براي نصب در مسافت هاي بالاتر از 200 متر لازم است تا به صورت جداگانه کابل برق کشيده شود.

POC بهتر است يا POE؟

قابليت POE هايک ويژن Power-over-Ethernet يک استاندارد صنعتي در انتقال برق است که به طور همزمان امکان انتقال برق را همراه با سيگنال هاي داده بر روي کابل Cat5e / 6/7 فراهم مي کند. PoE استانداردي است که در محدوده ولتاژ 37 تا 57 ولت کار مي کند. اين موضوع تضمين مي کند که هر دستگاه PoE اي که به سيستم متصل مي شود به ميزاني که لازم دارد انرژي الکتريکي دريافت مي کند:

  • PoE انتقال برق روي کابل شبکه
  • PoC انتقال برق روي کابل کواکسيال

تکنولوژي POC يا Power-over-Cable نيز با اصول مشابهي کار مي کند با اين تفاوت که سيگنال ها(برق و ديتا) را بر روي کابل کواکسيال منتقل کرده و تکنولوژي آن همه گير نبوده و براي سيستم هاي اختصاصي کار مي کند. بنابراين، تامين ولتاژ دستگاه ها در آن مي تواند براي برآوردن نيازهاي يک محصول يا سيستم خاص باشد (که ممکن است پايين تر يا بالاتر از محدوده ولتاژ (POE) باشد).

تفاوت POC و POE

1. رابط هاي انتقال متفاوت

در POE انتقال سيگنال ها توسط کابل شبکه انجام مي شود در حاليکه در POC توسط کابل کواکسيال منتقل مي شود.

2. تفاوت در برد و قدرت انتقال

ماکسيمم مسافتي که POE انتقال مي دهد 100 متر است اين عدد در POC تا 200 متر است. در POE براي انتقال در مسافت بيشتر از 100 متر به يک افزايش دهنده طول POE نياز خواهيد داشت.

3. تفاوت در سيستم هاي پشتيباني کننده

  • امنيت و تضمين انتقال اطلاعات در POE بسيار بالا است زسرا آن را ازطريق سيستم هاي تحت شبکه که امنيت بالايي دارند انجام مي دهد.
  • صرفه جويي بيشتري در هزينه و زمان در کابل کشي هاي POC وجود دارد.
  • يک تکنولوژي جديدتري با عنوان POE & EOC نيز براي سيستم هاي IP نيز ابداع شده است.

COC چيست؟

تکنولوژي ديگري با نام COC وجود دارد که مخفف CONTROL OVER COAX است. همان طور که مي دانيد کاربرد دوربين اسپيددام هايک ويژن به نحوي است که نياز به کنترل از راه دور دارند و برد جداگانه اي نيز به منظور کنترل از راه دور براي عملکرد هاي زوم، تعقيب سوژه، گردش به جهات مختلف و … در آنها تعبيه شده است که اپراتور ها مي توانند با استفاده از ادواتي مانند جوي استيک و … دستورات لازم را به دوربين بدهند. COC به معناي کنترل بر روي کابل (کواکسيال) است با استفاده از COC ديگر نيازي به وجود کابل RS-485 جداگانه براي کنترل دروبين PTZ هايک ويژن نخواهيد داشت. پس نه تنها عمل انتقال برق بر روي کابل کواکسيال قابل انجام است بلکه ارسال دستورات و سيگنال هاي کنترلي دوربين گردان نيز بر روي آن ميسر است.

بازدید : 28
شنبه 28 اسفند 1400 زمان : 18:00

a1_b5ra.jpg

اگر به دنبال بهترین سایت برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی هستید، با ما در این مطلب همراه باشید.

ابتدا برای این که بتوانیم بهترین سایت دانلود فیلم و سریال را انتخاب کنیم، باید بدانیم که بهترین سایت چه ویژگی‌هایی دارد؟

ویژگی‌های بهترین سایت دانلود فیلم و سریال:

- دارای آرشیویی بروز و قدرتمند از فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- دارای دسته‌بندی کاربردی جهت دسترسی سریع به ژانر مورد علاقه

- دارای توضیحات و اطلاعات کامل از فیلم و سریال

- دارای رده بندی سنی

- دوبله فارسی و سانسور بودن فیلم‌ها و سریال‌ها

- فیلم‌ها و سریال‌ها باید دارای بالاترین و بهترین کیفیت باشند

- داراری تصاویر، تریلر یا تیزر از فیلم و سریال

- رایگان بودن فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی

- نیم بها بودن ترافیک دانلودی

- سریع، بروز و قدرتمند بود سایت

بهترین سایت:

حال کدام سایت دانلود فیلم و سریال وجود دارد که تمامی ویژگی‌های ذکر شده در بالا را یکجا داشته باشد؛ بله، همتا مووی بهترین سایت دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی با لینک مستقیم و ترافیک نیم بها است که دارای آرشیو بزرگ و قدرتمند از جدیدترین فیلم‌ها و سریال‌های ایرانی و خارجی همراه با دسته بندی کاربردی و طراحی ساده و کاربرپسند برای دسترسی سریع به محتوای مورد نظر می‌باشد. به جرات می‌توان گفت که وبسایت همتا مووی نه تنها جزء بهترین سایت‌های دانلود فیلم و سریال ایران بلکه جزء برترین سایت‌های فارسی زبان ایران و جهان است.

بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی:

یکی از محبوب و پر طرف‌دار‌ترین خدمات وبسایت همتا مووی که دارای آرشیویی بروز و قدرتمند، دسته‌بندی کاربردی، توضیحات و اطلاعات کامل، رده بندی سنی و دیگر موارد ذکر شده، بهترین سایت دانلود فیلم دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان جهان است که جدیدترین فیلم‌های سینمایی خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی:

اگر علاقه‌مند سریال‌های خارجی هستید و دوست دارید در کنار خانواده جدیدترین سریال‌های روز دنیا را با دوبله فارسی حرفه‌ای مشاهده کنید، قطعا وبسایت همتا مووی با دارا بودن آرشیویی بروز و قدرتمند می‌تواند به تنهایی شما را از مراجعه و گشت گذار در اینترنت به جهت پیدا کردن سریال دوبله فارسی بی‌نیاز کند؛ زیرا سایت همتا مووی بهترین سایت دانلود سریال دوبله فارسی در ایران و سایت‌های فارسی زبان دنیا است که جدیدترین سریال‌های خارجی را با دوبله فارسی حرفه‌ای و امکان دانلود با لینک مستقیم و همچنین ترافیک نیم بها ارئه می‌کند.

بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی:

اولین، برترین، بزرگ‌ترین و بهترین سایت دانلود رایگان فیلم ایرانی با آرشیویی از جدیدترین فیلم‌های ایرانی در همه ژانرها، رایگان سایت همتا مووی می‌باشد. لازم به ذکر از که شما می‌توانید فیلم‌های ایرانی را در وبسایت همتا مووی با لینک مستقیم رایگان و ترافیک نیم بها دانلود نمایید.

به طور کلی وبسایت همتا مووی بهترین وبسایت ایرانی دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی می‌باشد که دارای محتوای مناسب برای خانواده‌های ایرانی و فارسی زبان می‌باشد که تمامی خدمات آن به صورت کاملا رایگان ارائه می‌شود. برای دانلود رایگان فیلم و سریال ایرانی و خارجی کافی است تا آدرس دامنه hamtamovie.asia را در مرورگر خود وارد کنید یا نام همتا مووی را در موتور جستجوی گوگل تایپ کنید تا وارد رایگان سایت همتا مووی شوید.

بازدید : 29
پنجشنبه 26 اسفند 1400 زمان : 6:35

آيا برنده جنگ روسيه و اوکراين، بيت کوين خواهد بود؟

جنگ هميشه با فروش سنگين دارايي‌هاي پر ريسک از جمله سهام و کريپتوکارنسي نيز همراه بوده است.

افزايش تنش در اوکراين موجب شد که بيت‌ کوين از 45 هزار دلار تا 42 هزار دلار ريزش کند. کارشناسان معتقدند اگر محدوده 42 هزار دلار از دست برود حمايت بعدي 40 هزار دلار است. اما اگر محدوده 40 هزار دلار هم از دست برود احتمالا بيت ‌کوين سقوط بي‌سابقه‌‌اي را تجربه مي‌کند.

همچنين برخي بر اين باورند واکنش هيجاني بازار رمزارزها به جنگ افزايش عرضه است اما بعد از مدتي افزايش تورم مي‌تواند به نفع اين بازار تمام شود. درواقع بيت‌ کوين به عنوان سپر خوبي در مقابل تورم عمل مي‌کند و همين موضوع هم استدلال طرفداران صعود بيت ‌کوين است.

شيوع بيماري کوييد 19 و افزايش تورم در سراسر جهان دليلي براي رشد بازار رمزارزها بود. اکنون بسياري ادعا مي‌کنند برنده اين جنگ بيت‌ کوين خواهد بود.

تاثير جنگ اوکراين بر بيت کوين

s5_7ojt.jpg

دولت اوکراين از کاربران توييتر درخواست کرد که از غيرنظاميان و سربازان اين کشور حمايت کنند. در هفته اول جنگ اوکراين و روسيه، دولت اوکراين پذيرش بيت کوين، اتريوم و تتر را براي تامين مالي نظاميان و شهروندان اين کشور آغاز کرد.

پس از تهديد روسيه به تصرف شهر کيف، دولت اوکراين از سازمان‌هاي بين‌المللي زيادي درخواست کمک کرد. اکنون حساب رسمي دولت اين کشور در توييتر از مردم دنيا نيز درخواست ارسال کمک‌هاي مالي کرده است.

معاون نخست‌ وزير اوکراين، ميخائيلو فدوروف سه آدرس کيف پول رمزارزي را به اشتراک گذاشت و از جامعه کريپتو درخواست کرد کمک‌هاي خود را به اين آدرس‌ها واريز کنند. آدرس‌هاي اعلام شده براي بيت کوين و اتريوم از طرف اکانت دولت و حساب معاون نخست‌ وزير يکسان بوده؛ اما آدرس تتر اعلام شده از سوي نخست‌وزير بر پايه استاندارد TRC20 است.

برخي از فعالان حوزه کريپتو از جمله ويتاليک بوترين در ابتدا به هک شدن حساب معاون نخست ‌وزير مشکوک شدند. اما چند ساعت بعد توميکا تيلمان، ديپلمات آمريکايي صحت اين آدرس را تاييد کرد. وي اعلام کرد براي تاييد اين حساب با وزير کشور اوکراين نيز در ارتباط بوده است.

در طي جنگ روسيه و اوکراين، پناهندگان غيرنظامي اعلام کردند که دسترسي آن‌ها به پس‌اندازهاي فيات و کارت‌هاي اعتباري خود دچار مشکل شده است. همچنين سازمان ملل نيز گزارش داده است که تا 26 فوريه بيش از 150 هزار اوکرايني نيز آواره شده‌اند. بسياري از اين آوارگان در کشورهاي همسايه حضور دارند و نمي‌توانند از دارايي‌هاي فيات خود استفاده کنند.

بوترين يک پلتفرم خودگردان DAO را معرفي کرد.اين در حالي است که سردرگمي‌هاي بسياري براي ارسال کمک‌ها وجود داشت. تمرکز اين پلتفرم خدمت‌ رساني به شهروندان اوکرايني است.

پلتفرم UkraineDAO به رهبري ناديا تولوکونيکوا، با توسعه توکن‌هاي NFT پرچم اوکراين شروع به کار کرد. درواقع هدف اين پلتفرم جمع‌آوري کمک‌هاي مالي و رمزارزي براي غيرنظاميان اوکرايني است.

در 24 فوريه در طي گزارشي، خبرگزاري Cointelegraph اعلام کرد که وزارت دفاع اوکراين نيز درخواست‌هاي بسياري از شهروندان ساير کشورها براي ارسال کمک‌هاي مالي دريافت کرده‌اند.

درواقع سرعت، امنيت و ازان بودن فرايند انتقال موجب شده است که رمز ارزها گزينه‌اي مناسب براي حمايت از جنگ زده‌هاي اين کشور باشد.

با شروع حمله روسيه به اکراين، بسياري از چهره‌هاي شناخته شده دنياي کريپتو نيز تلاش‌هاي گسترده‌اي براي کمک به کشور اکراين انجام دادند.

سام بنکمن فريد، مدير عامل FTXاز اولين کساني بود که کمک‌هاي رمزارزي خود را براي اين کشور ارسال کرد.

انتقال رمزارزها براي دولت اوکراين در شرايطي که نقل و انتقالات بانکي مسدود است درواقع قدرت و آزادي رمزارزها را نشان مي‌دهد. اينکه مردم آزادانه از هر کجاي دنيا بدون دخالت دولت‌ها و سيستم بانکي مي توانند بيت کوين و ساير رمزارزها را انتقال دهند و کسي قادر به مسدود کردن اين مسير نيست مي تواند موجب پذيرش بيشتر بيت کوين و رمزارزها در جهان شود.

اگر به دنياي ارز ديجيتال، متاورس و NFT علاقه‌مند هستيد پيشنهاد مي‌کنيم به وبسايت ايران متا مراجعه کنيد. در ايران متا ما اخبار روز متاورس و ارزهاي ديجيتال را مورد بررسي قرار مي‌دهيم و از هيچ خبر جديدي در اين حوزه بي‌اطلاع نخواهيد ماند.

بازدید : 52
يکشنبه 1 اسفند 1400 زمان : 8:17

تفاوت کيفيت تصوير HD و FULL HD در دوربين مداربسته

سيستم هاي نظارت تصويري HD و مگاپيکسلي موضوع بحث بر انگيزي در حوزه صنايع امنيتي محسوب مي شوند در اين مقاله قصد داريم تا به طور کامل در مورد تفاوت کيفيت تصوير HD و FULL HD در دوربين مداربسته صحبت کنيم.

حجم

دوربين مدار بسته HD چيست ؟

فرمت High Defenition و يا به اختصار HD از لحاظ لغوي به معناي کيفيت بالا مي باشد. دوربين هاي مدار بسته هايک ويژن در انواع مختلفي توليد شده و داراي کيفيت تصوير و يا رزولوشن متفاوتي هستند. HD در واقع همان رزولوشن ???*???? پيکسل است که به آن 720 نيز گفته مي شود. پس منظور از HD همان رزولوشن 720P است و دوربيني که داراي اين رزولوشن است را دوربين 720 يا HD نيز مي نامند. اين رزولوشن تقريبا برابر با 1 مگاپيکسل است. اعداد 720 و 1080 به رزولوشن هاي افقي اشاره دارند. بنابراين، دوربين هاي HD با رزولوشن 720p تصاويري با 1280×720 پيکسل ارائه مي کنند. کيفيت HD کيفيت قابل قبولي در دوربين هاي مداربسته محسوب مي شود و امکان زوم کردن و مشاهده سوژه هاي نه چندان جزئي نيز در آن وجود دارد. تصاوير گرفته شده توسط دوربين هاي 720 به نسبت داراي حجم کمتري هستند، از اين رو پهناي باند در دوربين هايک ويژن و فضاي ذخيره سازي به مراتب کمتري نسبت به دوربين هاي با رزولوشن هاي بالاتر اشغال مي کنند. به همين دليل استفاده از آنها رايج تر است.

حجم

  • تجزيه و تحليل فرمت هاي HD:
  1. 720p ( 720×1280 – 720 lines, progressive scanned)
  2. 1080i (1080×1920 – 1,080 lines, interlaced scanned)
  3. 1080i (1080×1920 – 1,080 lines, progressive scanned)

???تعداد خطوط / پيکسل ها و نوع اسکن مهم است چرا که هر چه تعداد خطوط / پيکسل ها بيشتر باشد تصوير با کيفيت تري خواهيم داشت.

حجم
تفاوت HD و Megapixel

فرمت HD مي تواند زير مجموعه اي از مگاپيکسل باشد. HD با رزولوشني خاص، در نرخ فريمي معين و در نسبت ابعادي مشخص از تصوير تعريف مي شود. هر دوربين مداربسته با رزولوشني بيش از يک ميليون پيکسل، يک دوربين مگاپيکسل محسوب مي گردد. در بازار سيستم هاي نظارت تصويري در محدوده مگاپيکسل کمترين رزولوشن 1.3 مگاپيکسل است که برابر با 1280×1024 پيکسل(يا 1.3 ميليون پيکسل) است. در حال حاضر نيز شاهد دوربين هايي با رزولوشن 10 مگاپيکسل نيز در بازار هستيم. پس از لحاظ فني دوربين مداربسته با کيفيت HD، جزء دوربين هاي مگاپيکسلي محسوب نمي گردد.

حجم

يکي از مزاياي اصلي دوربين هاي مدار بسته HD اين است که به راحتي مي توان آنها را جايگزين دوربين هاي آنالوگ قديمي و تيوي لايني نمود زيرا با سيستم هاي NTSC يا PAL کاملا مطابقت داشته و ديگر نيازي به هزينه هاي اضافي براي کابل کشي جديد نخواهيد داشت.

حجم

دوربين مدار بسته Full HD چيست ؟

با پيشرفت تکنولوژي دوربين هاي Full HD به بازار آمدند. Full HD بيانگر رزولوشن ????x???? پيکسل مي باشد و از نظر مگاپيکسلي نيز معادل با 2 مگاپيکسل است. بالطبع دوربين هاي مدار بسته Full HD داراي کيفيت تصوير بهتري نسبت به دوربين HD يا 720 بوده در نتيجه ميزان بيشري از فضاي ذخيره سازي و پهناي باند را نيز مصرف مي کنند. اما مزيتي که دوربين هاي FULL HD دارند اين است که با توجه به کيفيت بالاي تصاوير در آن ها امکان مشاهده جزئيات بيشتري از تصوير امکان پذير است.

حجم

تفاوت HD و Full HD

·کيفيت تصوير

اصلي ترين تفاوت ميان دوربين هاي HD و FULL HD کيفيت تصوير يا رزولوشني است که به نمايش مي گذارند. کيفيت تصوير دوربين هايي با رزولوشن 1080 نسبت به دوربين هاي 720 بسيار بهتر است، لذا توصيه مي شود براي مکان هايي که مسائل امنيتي و نظارت تصويري در آنها از حساسيت بالايي برخوردارند از دوربين هاي FULL HD استفاده شود.

·پهناي باند و فضاي ذخيره سازي

در سيستم هاي مداربسته هر چه کيفيت تصاوير بالاتر مي رود بالطبع حجم آن ها نيز بيشتر مي شود و براي انتقال به پهناي باند بيشتري نياز خواهد بود. همچنين براي ذخيره سازي نيز نيازمند فضاي بيشتري هستند. به همين دليل دوربين هايي با رزولوشن 1080 نيازمند پهناي باند و فضاي ذخيره سازي بيشتري هستند.

·قيمت

از ديگر تفاوت هاي مهم ميان دوربين هاي HD و FULL HD هزينه اي است که بابت خريد آن ها پرداخت مي کنيد. طبيعتا قيمت دوربين هاي 1080 از دوربين هاي 720 بالاتر است به همين دليل احتمال دارد که اين دوربين ها چندان مورد استقبال مشتريان قرار نگيرند. مضاف بر اين در سيستم هاي مداربسته اي که از دوربين هاي 1080 استفاده مي شود مي بايست از NVR هاي قوي تري استفاده شود که باز هم منجر به بالا رفتن هزينه ها مي گردد. از طرفي براي مشاهده بهتر تصاوير FULL HD بايد از نمايشگر هايي استفاده کرد که رزولوشن پخش مناسبي داشته و بتوانند تصاوير دوربين ها را با همان کيفيت به نمايش بگذارند. بنا بر اين در کل هزينه سيستم هاي مداربسته اي با کيفيت FULL HD بالاتر است و شايد کمتر مورد توجه مشتريان قرار گيرد.


هوش

هوش مصنوعي | استراتژي هايک ويژن

هوش

هوش مصنوعي يکي از مسائل بحث برانگيز در دنياي تکنولوژي است. از اين نظر نيز در سال هاي آتي شاهد استفاده گسترده از تکنولوژي هوش مصنوعي در صنايع امنيتي خواهيم بود. هايک ويژن يکي از شرکت هاي پيشرو در تامين امنيت و ارائه راهکارهاي امنيتي بر مبناي هوش مصنوعي مي باشد.

https://tiamcctv.com/product/ds-7608ni-q1-8p/

https://tiamcctv.com/product/dvr-116g-f1/

https://tiamcctv.com/product/td-9483e3d-az-pe-ar5/

https://tiamcctv.com/product/ds-2ce56d0t-ir/

بازدید : 46
سه شنبه 19 بهمن 1400 زمان : 7:04

ورم لثه بعد از ایمپلنت

قطعا پر کردن جای خالی دندان ها می تواند زیبایی چهره فرد را افزایش دهد. با کاشت دندان به روش ایمپلنت می توانید عملکرد و و زیبایی یک دندان طبیعی را برای خود به ارمغان بیاورید.

به گزارش خبرگزاری موج، قطعا پر کردن جای خالی دندان ها می تواند زیبایی چهره فرد را افزایش دهد. با کاشت دندان به روش ایمپلنت می توانید عملکرد و و زیبایی یک دندان طبیعی را برای خود به ارمغان بیاورید. البته این روش نیز دارای کمی عوارض و ریسک نیز هست که بهتر است پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت دندان با این موارد آشنا شده باشید.

عوارضی که ممکن است پیش بیاید کوتاه مدت و بلند مدت است. مطالعاتی که انجام شده است نشان داده است 95 درصد از بیماران با موفقیت و بدون هیچ گونه عوارض ایمپلنت دندان را انجام داده اند و لبخندی رضایت آمیز مراکز ایمپلنت را ترک کرده اند.

عمر مفید این روش حدود 25 تا 30 سال است که هستند بیمارانی که بیش از این مدت هم از ایمپلنت دندان استفاده کرده اند و رضایت کافی داشتند. همه این عوارض و ماندگاری پس از سلامت عمومی بدن بیمار به میزان مراقبت فرد بستگی دارد.

مهم ترین مزیتی که این روش نسبت به روش های مشابه خود دارد این است که عملکرد آن می توانند دقیقا مانند دندان طبیعی باشد و همین باعث شده است از بروز برخی مشکلات مانند مشکلاتی در تکلم و جویدن غذا دیگر در این روش حذف شده باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره برند های ایمپلنت دندان و هزینه آن می توانید به لینک زیر مراجعه فرمایید.

قیمت ایمپلنت دندان در تجریش

علت تورم بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

اینکه بعد از کاشت ایمپلنت دندان حدودا 3 الی 5 روز تورم داشته باشید طبیعی است. این تورم ممکن است در این مدت به همراه کمی درد و احساس ناراحتی باشد که کاملا طبیعی است. در صورتی این درد باعث آزار و اذیت شما شد می توانید با مشورت و تجویز پزشک از مسکن هایی که مجاز هستید استفاده نمائید.

البته دو دسته از بیماران در این نوع کاشت احساس درد و ناراحتی بیشتری خواهند داشت: اولی افرادی که به صورت همزمان دندان های خود را کشیده و بلافاصله کاشت ایمپلنت انجام دهند. دوم آن دسته از بیمارانی که انتهای ریشه دندان هایشان دارای کمی عفونت باشد.

در این دو صورت ممکن است باعث ورم لثه بعد از ایمپلنت، علت آبسه لثه بعد از ایمپلنت، سوزش لثه بعد از ایمپلنت و یا خارش لثه بعد از ایمپلنت شوند. این موارد رایج ترین عوارضی است که این دسته از افراد با آن روبرو می شوند.

اغلب بیماران تصور می کنند دلیل ورم لثه بعد از ایمپلنت تنها به خاطر عفونتی است که بعد از انجام ایمپلنت به وجود آمده است اما این تصور کاملا غلط است. زیرا عفونت بعد از انجام جراحی بسیار نادر است و روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن از بروز عفونت لثه جلوگیری نمود. اغلب ورم لثه بعد از ایمپلنت دندان به دلیل برش و شکافی است که بر روی لثه باید برای کاشت ایمپلنت ایجاد شود. زمانی که برش و شکاف لثه انجام می شود بافتینرم لثه با خونریزی روبرو می شود و همین باعث ایجاد کمی ورم و کبودی در ناحیه جراحی می شود.

عوارض و نشانه های بیماری لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

از نشانه ها و عوارض کوتاه مدت لثه پس از ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • ایجاد خونریزی لثه
  • بروز عفونت لثه که به صورت نادر رخ می دهد.
  • بروز التهاب لثه
  • بیرون آمدن بیش از حد دندان در اثر تحلیل لثه
  • ایجاد فاصله ایجاد شده بین دندان و لثه
  • بروز بوی بد دهان

ایجاد مزه بد دهان

هر یک از علائم بالا را که مشاهده کردید بهتر است بلافاصلهبه پزشک معالج خود مراجعه کنید تا قبل از ایجاد مشکلی اساسی عوارض پیش آمده درمان شود. در صورتی که این نشانه ها کوتاه مدت باشد با دارو درمان می شود. اما اگر بیماری برای شما پیش آمده باشد نیاز به درمان اساسی است تا ایمپلنت شما را پس نزند و مشکلی برای شما پیش نیاید.

ورم لثه بعد از ایمپلنت را چگونه کاهش دهیم؟

پیش از آنکه به بررسی این بخش بپردازیم بهتر است بدانید با استفاده از کاشت ایمپلنت دیجیتال می توان این درد، تورم و کبودی پس از کاشت را بسیار کاهش داد. اما در صورتی که ایمپلنت سنتی انجام بدهید میزان خونریزی، تورم و تغییر رنگ لثه بعد از ایمپلنت کمی بیشتر است و البته طبیعی است و جای نگرانی وجود ندارد. روش هایی وجود دارد که می توان با استفاده از آن میزان تورم پس از کاشت را کاهش داد.

کاهش درد ایمپلنت

شاید این برای شما سوال باید که برای کاهش درد ایمپلنت چه باید کرد؟ یکی از رایج ترین راه حل هایی که می توان از آن برای کاهش دادن تورم لثه بعد از جراحی کاشت ایمپلنت انجام داد استفاده از کمپرس یخ است. بهتر است حداقل تا سه روز بععد از جراحی کاشت ایمپلنت از قرار دادن کمپرس یخ بر روی ناحیه ایمپلنت شده استفاده کنید.

بهتر است غذاهایی که سفت هستند و ممکن است به ناحیه جراحی فشار زیادی وارد کنند را استفاده نکنید تا کمی این تورم کاهش پیدا کند. تا چند روز از مواد غذایی نرم و آب دار استفاده نمائید. البته میزان داغ بودن این مواد غذایی نیز می تواند تاثیر منفی بر ورم لثه شما بگذارد. روش های دیگری هم هستند که با استفاده از آن می توان التهاب و ورم لثه را کاهش داد. این راه حل ها عبارتند از:

بهتر است از خمیر دندان هایی که ضد باکتری هستند به صورت روزانه دو مرتبه استفاده نمائید تا بلکه کمی از تورم و التهاب این ناحیه کاهش یابد.

با استفاده از قرقره کردن آب نمک و یا استفاده از دهانشویه از تجمع پلاک در ناحیه جراحی و بروز عفونت جلوگیری کنید.

بهتر است در طول روز حداقل 2 مرتبه از ژل های دهانی استفاده نمائید.

با استفاده از سرنگ های مخصوص ژل دهانی را باید زیر ایمپلنت خود تزریق کنید تا ورم های بعد از کاشت کاهش یابد.

راه های تشخیص ورم لثه بعد از کاشت ایمپلنت دندان چیست؟

در صورتی که کاشت ایمپلنت دندان داشته اید و دچار ورم لثه شده اید باید بدانید نشانه ها علائم آن تقریبا شبیه به بیماری های لثه ای است . در صورتی که به موارد زیر ابتلا شدید بهتر است بلافاصله با پزشک مشورت کرده و اقدامات لازم را انجام دهید. این نشانه ها عبارتند از:

در حین مسواک زدن لثه شما دچار خونریزی شود.

دچار خارش لثه بعد از ایمپلنت دندان شده باشید.

کمی احساس سوزش لثه بعد از ایمپلنت داشته باشید.

احساس درد در ناحیه اطراف جراحی کاشت ایمپلنت دندان داشته باشید.

هنگام غذا خوردن ایمپلنت شما کمی دچار لقی و جابه جایی شود.

احساس مزه بد در دهان خود داشته باشید.

دچار سفید شدن لثه بعد از ایمپلنت و یا تغییر رنگ لثه بعد از ایمپلنت دندان شوید.

بازدید : 36
جمعه 8 بهمن 1400 زمان : 9:36

فريم در ثانيه (FPS) و چيپ تصوير Super HAD CCD در دوربين مداربسته

نرخ فريم يا تعداد فريم (Frame per second) که آن را با FPS نيز نمايش مي دهند نشان دهنده تعداد فريم هاي يک تصوير در يک ثانيه است. همانطور که مي دانيد هر تصوير متحرک از تعدادي تصوير ثابت تشکيل شده که به صورت متوالي به نمايش در مي ايند. اين نمايش مسلسلي وار در مغز انسان اين تصور را ايجاد مي کند که تصوير در حال حرکت است. طبيعتا هرچه تعداد تصاوير ثابت به وجود آورنده يک تصوير متحرک بيشتر باشد شما جزئيات بيشتري از حرکات را خواهيد ديد.

فريم در ثانيه (FPS) در دوربين مداربسته


چشم انسان قادر نيست بيش از 7 تا 10 فريم در ثانيه رو ببيند. اين به اين معناست که يک تصوير 10 فريم در ثانيه به همان ميزان زنده به نظر ميرسد که يک تصوير 30 فريم در ثانيه. تعداد فريم هاي تصوير در ثانيه زماني اهميت پيدا مي کند که حرکتي در تصوير اتفاق بيافتد. در صورت حرکت در تصوير 30 فريم شما جزئيات خيلي کمتري را نسبت به تصوير 10 فريم از دست مي دهيد. در تصاوير با فريم پايين حرکت مي تواند موجب تار شدن شديد تصاوير و عدم امکان تشخيص جزئيات شود. ماکزيمم تعداد فريم قابل انتقال با استاندارد تلويزيوني PAL (مورد استفاده در ايران) 25 فريم در ثانيه است. اين تعداد فريم مي تواند يک تصوير زنده با کيفيت را براي شما تضمين کند. تعداد فريم تصاوير يکي از خصوصيات مهم دستگاه هاي DVR و دوربين هاي شبکه است. طبيعتا هرچه تعداد فريم تصاوير اين دستگاه ها بيشتر باشد کيفيت آنها بالاتر خواهد بود.

نرخ فريم چه تاثيري در حجم و پهناي باند دوربين ها دارد؟

نرخ فريم تاثير مستقيمي بر حجم و پهناي باند دوربين هاي مداربسته دارد. طبيعتا هرچه نرخ فريم شما بيشتر باشد ظرفيت فيلم هاي ضبط شده در هارد بيشتر خواهد شد و انتقال اطلاعات به پهناي باند بيشتري نياز خواهد داشت.

آيا نرخ فريم دليل تار شدن تصاوير در طول حرکت است؟

تار شدن تصاوير در طول حرکت معمولا بيشتر به سرعت شاتر دوربين وابسته است تا نرخ فريم. نرخ فريم عموما با روان بودن تصوير رابطه دارد و تار شدن تصاوير رابطه اي با آن ندارد.

  1. بيشتر بخوانيد: نصب دوربين مدار بسته هايک ويژن

چيپ تصوير Super HAD CCD در دوربين مداربسته

Super HAD CCD نسخه اي ارتقا يافته از حسگر HAD CCD سوني است که داراي حساسيت بالايي نسبت به نور است و در دوربين هاي مدار بسته مورد استفاده قرار مي گيرد. در اين حسگر از تکنولوژي جديدتر و پيشرفته تري نسبت به ورژن قبلي استفاده شده است. از جمله ويژگي هاي اين نسخه مي توان به افزايش تعداد پيکسل ها و اندازه کوچکتر حسگر CCD اشاره نمود که در نتيجه منجر به کوچکتر شدن محدوده ديافراگم در سنسور شده که به دنبال آن مشکل حساسيت کم سنسور نسبت به نور نيز برطرف گرديده است.

در اين ورژن، يک لنز در بالاي سنسور براي تمرکز هرچه بيشتر نور قرار گرفته است، که باعث گسترش دامنه مجازي عملکرد ديافراگم شده و حساسيت نوري را نيز ارتقا بخشيده است. سوني، اولين شرکتي است که از اين فناوري در سنسور تصوير CCD استفاده نموده است.

نحوه عملکرد

به طور کلي در تکنولوژي Super HAD سوني مشکلات مربوط به حساسيت نوري از دو طريق برطرف گرديده است:

1) با قرار دادن ميکرولنزها به طور مستقيم در بالاي هر پيکسل در CCD: بدين ترتيب نور بيشتري به طور مستقيم بر روي هر کدام از پيکسل ها به صورت جداگانه متمرکز مي گردد.

2) با بهينه سازي ساختار ميکرولنز ها: بدين ترتيب نواحي کاذب ميان پيکسل ها کاهش يافته و همچنين ميزان حجم کمتري از نور به هدر مي رود.

بيشتر بخوانيد: دوربين مداربسته تياندي دوربين مدار بسته

تفاوت Super HAD CCD با CCD هاي معمولي

مزيت اصلي CCD هاي Super HAD نسبت به CCD هاي معمولي سوني حساسيت بالاتر آنها نسبت به نور است. به صورت تقريبي اين CCD ها تا دو برابر حساسيت بيشتري نسبت به CCD هاي معمولي در مقابل نور دارند. بدين ترتيب دوربين هاي مدار بسته اي که مجهز به اين CCD ها باشند تصويري با حداقل نصف نويز کمتر در نورهاي کم و محيط هاي تاريک ايجاد مي کنند. اين CCD ها همچنين حدود 6db (مقدار 6 دسيبل) نسبت سيگنال به نويز کمتري دارند.

در پايان نمي توان عنوان نمود که Super HAD CCD رزولوشن تصوير شما را افزايش مي دهد. اين حسگر تنها به صورت بهينه از نور موجود استفاده مي کند و به شما اين امکان را مي دهد که يک تصوير با کيفيت مناسب و با نويز و ارتعاش کمتر در محيط هاي کم نور و تاريک داشته باشيد.

بازدید : 26
چهارشنبه 29 دی 1400 زمان : 20:16

چگونه يک کرم صورت خوب را انتخاب و استفاده کنيم؟

اگر در مورد انتخاب کرم صورت گيج شده ايد، بدانيد که تنها نيستيد. بسياري از انواع محصولات در بازار امروز وجود دارد که دشوار است براي پيدا کردن آنچه پوست واقعا نياز دارد. در اين مقاله به همراه پاسخ هاي متخصص پوست، شايع ترين سوالات مربوط به مراقبت از پوست و محصولات مرتبط را خواهيم خواند. در اينجا برخي از پيشنهادات در مورد چگونگي جستجو و يا قرار ملاقات براي محصولات مراقبت روزانه.

?) چه زماني بايد شروع به استفاده از کرم صورت کنيم؟

دريافت به عادت استفاده از کرم براي صورت مياني به اواخر 30s و 20s. استفاده از يک کرم در طول روز و کرم ديگر در شب راه حل خوبي است. شما همچنين بايد مطمئن شويد که براي انتخاب محصول است که مناسب نوع پوست شما. اگر در مورد نوع پوست خود مطمئن نيستيد، با يک متخصص پوست مشورت کنيد.

مزاياي کرم صورت

کاربرد کرم صورت بسيار مهم است زيرا رطوبت و کشش پوست را حفظ مي کند و به کاهش چين و چروک، لکه هاي پيري و ديگر خطوط ريز کمک مي کند. کرم هاي صورت نيز به عنوان يک مانع حفاظتي براي پوست عمل مي کنند. به دنبال محصولات غير از comees; يعني منفذ پوست را مسدود نمي کند و باعث جوش نمي شود.

چه تفاوتي بين کرم هاي شب و روز وجود دارد؟

کرم هاي روز و شب در کاري که بايد براي پوست تان انجام دهيد متفاوت است. کرم شب بايد در اعماق پوست نفوذ کند و به ترميم آن کمک کند. با استفاده از کرم روز، پوست خود را در برابر عوامل خارجي محافظت مي کنيد.

?) چه موادي بايد در يک کرم روز باشد؟

کرم روز بايد سبک تر باشد و حاوي موارد زير باشد:

کرم ضد آفتاب: به دنبال کرم ضد آفتاب با اثر طولاني مدت; يعني عامل محافظت از خورشيد (SPF) ?? يا بيشتر است.

ويتامين C: اين ويتامين رنگ پوست را روشن و حتي مي کند، علاوه بر اينکه در محافظت پوست از اشعه ماوراي بنفش و اثر مخرب آن مؤثر است.

توجه مهم: به ياد داشته باشيد که درصد بالاي ويتامين C (بالاي 10 درصد) اثرات لايه برداري دارد. بنابراين اگر در طول روز از اين نوع کرم استفاده مي کنيد، به طور جدي برنامه ريزي کنيد تا از کرم ضد آفتاب استفاده کنيد و از نور خورشيد در برنامه خود اجتناب کنيد.

بهتر است در تمام طول سال، چه در تابستان و چه در زمستان، از کرم هاي روز SPF استفاده کنيد. ممکن است ن دانيد که نور خورشيد چقدر مي تواند از پنجره ها عبور کند يا حتي زماني که در ماشين هستيد.

اجازه ندهيد که بسته بندي ظريف و يا قيمت يک محصول آن را امتحان کنيد. محصولات را انتخاب کنيد نه بر اساس بسته بندي، بلکه بر اساس مواد تشکيل دهنده خود را.

?) در يک کرم شب به چه موادي نياز داريم؟

کرم هاي شب اغلب در غروب آفتاب استفاده مي شوند و در شب، مرطوب مي شوند، پوست را نرم و جبران مي کنند.

4-چه موادي را بايد براي پوست خشک يا حساس دنبال کنيم؟

پيدا کردن محصول پوستي مناسب که به راحتي تحريک مي شود يا مستعد خشکي است، مي تواند دشوار باشد. برچسب هاي محصول را بخوانيد و به دنبال مواد زير بريد:

سراميک ها: اين پروتئين هاي طبيعي که در لايه هاي بيروني پوست يافت مي شوند رطوبت را حفظ مي کنند و پوست را از سموم محيطي محافظت مي کنند. پوست پير و حساس داراي سراميک کمتري است.

گليسيرين: يک خانه دار طبيعي (جاذب رطوبت) که پوست را جبران مي کند.

اسيد لاکتيک: پوست کنده اي که سلول هاي مرده پوست را مي کشد و به مرطوب کننده ها اجازه مي دهد تا بهتر به پوست نفوذ کنند.

?) ? بايد از چه موادي در کرم صورت اجتناب کرد؟

اگر پوست شما روغني يا آکنه مستعد است، براي روغن هاي معدني، موم ها و وازلين انتخاب نکنيد. اين مواد بسيار سنگين هستند و مي توانند منفذ پوست را ببنده و آکنه را تشديد کنند. (به ياد داشته باشيد به دنبال کلمه غير comedons در بسته بندي محصول.)

البته، بسياري از روغن هاي طبيعي است که خوب حتي براي پوست روغني وجود دارد; مانند جوجوبا، روغن rosehip يا روغن دانه انگور.

اجتناب از محصولات حاوي متيل پارابن / پارابن. اين نگهدارنده هاي آرايشي مي توانند باعث واکنش هاي آلرژيک و منفه هاي کلاگ شوند.

پارابن ها همچنين مي توانند به پوست نفوذ کنند و به عنوان يک استروژن بسيار ضعيف در بدن عمل کنند و به طور بالقوه باعث سرطان پستان با گيرنده هورمون مثبت مي شوند. پارابن ها در بافت پستان و بافت سرطان پستان يافت مي شوند.

بهترين محصولات پوستي چاپار انلاين

کرم آبرسان قوي هيدريشن ايمپکت SPF15 تگودر 100ml

اسپري آب اوفليا 150 ميل

اسکراب ليمو و پرتقال سينت ايوز

ماسک لايه بردار AHA درمايونيک

سرم ضد چروک حاوي روغن آرگان اکسکلوسيو exclusive

ماسک صورت ناکس مدل جلبک دريايي وزن 75 گرم

فوم پاک کننده صورت رزاليا مدل Rosa Scence حجم 150 ميلي ليتر

فوم پاک کننده صورت رزاليا مدل Rosa Pure حجم 150 ميلي ليتر

کرم دور چشم رزاليا مدل Rosa Active حجم 20 ميلي ليتر

ماسک اسکراپ صورت فري فيس مدل هلو حجم ??? ميلي ليتر

منبع :

https://did.li/i9mTY

http://gg.gg/xi2qv

https://t.ly/7T8Z

بازدید : 26
شنبه 25 دی 1400 زمان : 17:34

ساخت سايت در اروميه

مقدمه

امروزه بسياري از سازمان‌ها، ادارات، شرکت‌ها و حتي اشخاص حقيقي هم داراي وب سايت شخصي هستند. به همين خاطر طراحي و ساخت سايت اهميت ويژه‌اي در دنياي ديجيتال امروز پيدا کرده است. تقريبا در هر شهري، شرکت‌هاي تخصصي يا افراد با تجربه‌اي پيدا مي‌شوند که به ساخت سايت بپردازند. اگر در شهر اروميه ساکن هستيد و مي‌خواهيد براي کسب و کار، اداره يا شرکت خود سايت بزنيد، با ما همراه باشيد. در اين مقاله قصد داريم شما را با ويژگي بهترين مراکز ساخت سايت در اروميه آشنا کنيم.

طراحي وب سايت در اروميه

نکاتي براي انتخاب بهترين مرکز ساخت سايت در اروميه

براي ساخت سايت در اروميه ، حتي اگر قرار است از قالب‌هاي آماده استفاده کنيد، باز هم به سراغ يک متخصص برويد تا کارتان در بهترين حالت ممکن جلو برود. براي ساخت سايت فروشگاهي بيش از هر چيز ديگري به تخصص و تجربه نياز است؛ چراکه بايد علاوه بر تمام ويژگي‌ها و امکانات يک سايت خوب، آپشن‌هايي مانند درگاه پرداخت الکترونيک، سامانه‌ پيام کوتاه، نماد اعتماد الکترونيکي و... نيز به سايت اضافه شود.

علي رغم وجود وب سايت‌هاي مطرح و موفقي مانند دي جي کالا، اگر قوانين طراحي سايت و استانداردهاي آن رعايت شود و براي ايجاد آن به نيروي متخصص مراجعه کنيد، باز هم موفق خواهيد شد که يک وب سايت فروشگاهي معتبر در اروميه https://servernet.ir/ ايجاد کنيد تا مردم از امکانات آن استفاده کنند.

با وجود متخصصان و نيروهاي کار بلدي که به ساخت سايت در اروميه مشغول هستند، همچنان مشکلاتي نيز در اين زمينه وجود دارد که مي‌تواند طراحي وب سايت‌هاي مختلف را با ايراداتي رو به رو کند. براي مثال بسياري از ساکنان اروميه که داراي سايت هستند، از عدم کسب درآمد توسط وب سايت خود گله مي‌کنند. به دلايل زير، ممکن است اين مشکل براي شما نيز در هنگام ساخت سايت در اروميه به وجود بيايد:

  • نداشتن نگاه تخصصي به کسب و کار اينترنتي و حوزه‌‌اي که در آن فعاليت مي‌کنيد
  • توجه نداشتن به فرآيند بهينه سازي سايت براي ارتقا رتبه در موتورهاي جست و جو
  • تمديد نکردن هاست و دامنه سايت در زمان مناسب
  • استفاده از قالب‌هاي آماده نامناسب که بهينه سازي نشده باشد
  • نداشتن تبليغات مناسب، رپورتاژ آگهي، تبليغات گوگل و هزينه نکردن براي معرفي وب سايت خود به افراد
  • عدم وجود يک استراتژي مناسب در حوزه فعاليت خود
  • اميد نداشتن به کسب درآمد از طريق وب سايت و کسب و کارهاي اينترنتي

چنانچه در شهر اروميه يا شهرهاي اطراف آن ساکن هستيد و براي طراحي وب سايت خود احتياج به مشاوره داريد، تيم ما قادر است براي ساخت سايت در اروميه به شما کمک کند و در اين زمينه از بهترين متخصصان خود استفاده مي‌کند تا نتيجه‌اي مثمر ثمر و رضايت بخش بدست بياوريد.

هزينه ساخت سايت در اروميه

هزينه‌اي که بابت طراحي يک وب سايت مي‌پردازيد تحت تاثير فاکتورهاي گوناگوني تعيين مي‌شود و نمي‌توان مبلغ مشخصي براي آن عنوان کرد.

سود طرحي وب سايت بسياري از کافي نت‌ها و ديگر مراکز غير تخصصي را وسوسه مي‌کند تا به طراحي سايت، آن هم در بي کيفيت‌ترين حالت بپردازند. اما به خاطر داشته باشيد که براي ساخت سايت در اروميه، تنها بايد به افراد متخصص در اين حوزه و مراکز معتبر مراجعه کنيد تا نتيجه‌اي مطلوب به‌دست بياوريد. ‌هزينه‌اي که در اين مسير مي‌پردازيد در واقع نوعي سرمايه گذاري براي شما به حساب مي‌آيد. از آن طرف اما بسياري از کسب و کارهاي اينترنتي هستند که به علت رعايت نکردن استانداردها و نکات بيان شده، ميدان را به رقبا واگذار کرده‌اند.

جمع بندي

در اين مقاله سعي کرديم نکاتي را براي روشن شدن مسير ساخت سايت در اروميه به شما ارائه کنيم تا با در نظر گرفتن آن‌ها بتوانيد به نتيجه مطلوبي که در نظر داريد برسيد. براي طراحي وب سايت با بالاترين کيفيت، متخصصان ما آماده ارائه خدمت به شما عزيزان هستند تا بدون دغدغه و نگراني در زمينه کسب و کار اينترنتي خود فعاليت کنيد. از همراهي شما سپاسگذاريم.

منبع : ساخت سايت در اروميه

بازدید : 47
دوشنبه 13 دی 1400 زمان : 23:19

استانداردهاي دوربين هاي مداربسته شبکه

در دوربين ها و سيستم هاي مداربسته همانند بسياري از ساير محصولات الکترونيکي استانداردهايي در نظر گرفته مي شود که اين محصولات مي بايست از آن پيروي کنند. در مورد دوربين هاي مداربسته اين استاندارد ها به دو دسته تقسيم بندي مي شوند استانداردهاي مربوط به مقاومت ساختاري آنها در برابر عوامل بيروني و استانداردهاي ديگر مرتبط با ويژگي هاي نرم افزاري(مانند ONVIF که به طور کامل در مقاله اي جداگانه توضيح داده ايم). در ادامه به بررسي هر کدام از اين موارد مي پردازيم.

استاندارد IP

حتما تا بحال اصطلاح ضد آب يا واتر پروف به گوشتان خورده است. بسياري از لوازمي که مي خريد مانند دوربين هاي عکسبرداري، ساعت مچي، گوشي همراه و … ممکن است در حين حمل از دستتان افتاده و در آب(استخر، دريا و…) فرو رود. به همين دليل شرکت هاي سازنده براي ارتقا کيفيت و ماندگاري محصولات خود آنها را بر طبق استاندارد هايي خاص مي سازند. در مورد دوربين مداربسته چون وسيله قابل حملي نيست و در يک جاي ثابت نصب مي گردد مطابق با استانداردي با نام IP و NEMA درجه بندي مي گردد.

IP از روي عبارت Product Ingress Protection يا “مقاومت در برابر نفوذ” مشتق شده و مي توانيد آن را به صورت ورژن هاي مختلفي همچون IP55 ،IP67 و IP69K در کاتالوگ دوربين هاي مداربسته يا تجهيزات ديگر مشاهده نمائيد. اين ورژن ها هر کدام درجه بندي از استاندارد IP هستند که توسط سازمان بين المللي استاندارد EN 60529 براي تعيين ميزان مقاومت محصولات در برابر نفوذ آب با در نظر گرفتن شرايط مختلفي نظير عمق، فشار، پاشش و …در دماهاي مختلف تعيين شده است.

تشريح کد IP دوربين مدار بسته

همانطور که مي بينيد استاندارد IP شامل دو حرف يا دو بخش است که بنابر آنچه که موسسه استاندارد بين المللي تعريف نموده است اين دو بخش شامل :

  • بخش اول که به مقاومت وسيله در برابر نفوذ جامدات مانند خاک، گرد و غبار و … اشاره داشته و با اعدادي شامل 0 تا 6 نمايش داده مي شود.
  • عدد دوم به مقاومت وسيله در برابر نفوذ مايعات اشاره دارد و با اعدادي در محدوده 0 تا 9 نمايش داده مي شود.

حال به تشريح معني هر کدام از اعداد بالا مي پردازيم:

  • اعداد بخش اول:

رقم اول نشان دهنده سطح حفاظتي است که محفظه دستگاه در برابر نفوذ عوامل جامد خارجي به قطعات حساس (به عنوان مثال، قطعات رسانا و قطعات متحرک) فراهم مي کند.

0

به معني عدم مقاومت

1

مقاومت در برابر نفوذ ذرات جامد يا سطح دست انسان تا 50 ميليمتر

2

عدم امکان نفوذ براي انگشت انسان يا ساير اجسام با ابعاد مشابه تا 12.5 ميليمتر

3

مقاوم به نفوذ سيم و ساير ابزارها از 2.5 ميليمتر به بالا

4

مقاوم به نفوذ انواع سيم، پيچگشتي، حشرات بزرگ از 1 ميليمتر به بالا

5

مقاوم در برابر نفوذ گرد و غبار اما نه به طور کامل و امکان نفوذ غبار تا حدي که به عملکرد صحيح دستگاه اختلال وارد نشود وجود دارد

6

مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار

  • اعداد بخش دوم:

رقم دوم نشان دهنده سطح حفاظتي است که محفظه در مقابل نفوذ صدمه زننده آب فرآهم مي کند.

1

عدم مقاومت

2

مقاوم در برابر نفوذ آب قطره اي (قطره اي که عمودي چکيده مي شود)

3

مقاوم در برابر نفوذ آب هنگامي که سطح مورد نظر زاويه 15 درجه اي نسبت به موقعيت نرمال خود دارد

4

مقاوم در برابر پاشش آب از هر زاويه اي

5

مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت دستگاه واترجت از تمام زوايا پاشيده مي شود

6

مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت بسيار زياد دستگاه واترجت از تمام زوايا پاشيده مي شود

6k

مقاوم در برابر نفوذ آب که با قدرت بسيار زياد دستگاه واترجت با فشار اضافه از تمام زوايا پاشيده مي شود

7

مقاوم در برابر نفوذ آبي تا عمق 1 متر

8

مقاوم در برابر نفوذ آبي به عمق 1 متر يا بيشتر(معمولا تا 3 متر)

9

مقاوم در برابر نفوذ آب با فشار و دماي بالا

مطابق با اين استاندارد پس از کد IP حروفي مي آيد که در زير اشاره مي کنيم:

F

مقاومت در برابر نفوذ روغن

H

مقاوم در برابر دماي بالا

M

براي تست تجهيزات متحرک

S

براي تجهيزات ثابت و ايستا در تست مقاوت

W

شاخص آب و هوايي

استاندارد IP66 و IP67

از جمله آخرين ورژن هاي استاندارد IP در سيستم هاي مداربسته هستند. همانطور که گفتيم رقم اول نشان دهنده مقاومت نسبت به ذرات جامد مانند گرد و غبار و … و رقم دوم مقاومت نسب به نفوذ آب را نشان مي دهد بنابر اين در استاندارد IP66 نشان دهنده اين است که دوربين مداربسته داراي مقاومت کامل در برابر نفوذ گرد و غبار و در برابر نفوذ آبي است که با قدرت بسيار زياد در حد دستگاه واترجت از تمام زوايا پاشيده مي شود. همچنين استاندارد IP67 نيز نشان دهنده اين است که مطابق با عدد اول آن 6 دستگاه در برابر نفوذ گرد و غبار و خاک کاملا مقاوم بوده و مطابق با عدد دوم يعني 7 دستگاه مي تواند در عمق حداکثر 1 متر نيز در برابر نفوذ آب مقاوم است.

استاندارد NEMA

NEMA مخفف عبارت National Electrical Manufacturers Association است که براي انواع مختلف ضمائم الکتريکي که معمولا در امور صنعتي کاربرد دارند استفاده مي شود. اين استاندارد نيز داراي ورژن هاي مختلفي اعم از 1، 2، 3R، 3S، 3X، 4X، 6P و …است. وجود استاندارد NEMA در يک محصول نشانگر مقاومت کامل آن در برابر غرق شدن کامل در مايعات مختلف (آب و روغن و …) است. براي مثال در نماي 3X، X نشان دهنده مقاومت در برابر خوردگي يا زنگ زدگي که معمولا در مجاورت آب نمک دار رخ مي دهد است. و يا نماي 6 نشان دهنده مقاومت در غرق شدگي در مدت زمان اندک و 6P نشان دهنده مقاومت در مدت زمان طولاني تر است.

استاندارد IK

رتبه بندي استاندارد IK نيز به صورت IKXX تعريف مي شود، که “XX” مي تواند اعدادي از 00 تا 10 باشد. اين اعداد نشان دهنده ميزان مقاومت محفظه هاي الکتريکي در برابر اثرات مکانيکي خارجي يا ضربات سخت است.

  1. نصب دوربين مدار بسته در جايگاه سوخت
  2. طراحي و خريد سيستم مداربسته / عينک ضد جاسوسي دوربين مدار بسته
  3. افزايش دهنده طول کابل شبکه / عينک طبي مجهز به دوربين مدار بسته
  4. دوربين چشم ماهي يا فيش آي / ريست کردن پسوورد دستگاه DVR

بازدید : 26
دوشنبه 22 آذر 1400 زمان : 19:54

با درج آگهي در وبسايت کرج آگهي ديده شويد.

پربازديدترين سايت تبليغاتي در استان البرز

شما مي‌توانيد فروشگاه، محصولات و خدمات خود را در سايت کرج آگهي ثبت و از اين طريق به تعداد کثيري از مشتريان معرفي شويد. به طور حتم بهره‌مندي از تبليغات در اين سايت باعث جذب مشتري بيشتر و افزايش درآمد شما مي‌گردد.

درج آگهي در وبسايت کرج آگهي به دو صورت کاملاً رايگان و ويژه (با تعرفه اي مشخص) به‌راحتي قابل انجام است.

?? #تعرفه_آگهي ??

? #آگهي_رايگان ??

? مشاهده جزئيات بيشتر در سايت کرج آگهي (https://karajagahi.com/)

?#آگهي_شبکه‌‌ _اجتماعي ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 2 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? آگهي هرگز پاک نمي‌شود.

?? هزينه آگهي: 3?000 تومان

? #آگهي_سه_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 9 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک سايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي 3 ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي: 2?0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: 200000 تومان

?#آگهي_شش_ماهه ??

? نمايش آگهي در وبسايت + اينستاگرام + کانال تلگرام کرج آگهي

? انتشار 1 پست دائمي و 18 استوري در اينستاگرام

? نمايش لينک وبسايت و شبکه‌اجتماعي شما

? امکان نمايش آگهي در #صفحه_اول_گوگل

? آگهي ? ماه نگه داشته مي‌شود.

?? هزينه آگهي (10%تخفيف): ??0000 تومان

?? هزينه تمديد آگهي: ?00000 تومان

?? ثبت رايگان آگهي از طريق لينک زير????

https://karajagahi.com/ثبت-آگهي

بازدید : 38
چهارشنبه 17 آذر 1400 زمان : 16:54

با خريد مودم ADSL از هر برندي، معمولا شرکت‌هاي ارائه دهنده اينترنت، بابت نصب و راه اندازي مودم هم هزينه جداگانه‌اي دريافت مي‌کنند. اما اين نصب و راه اندازي آنقدرها هم کار پيچيده و سختي نيست و با درنظر گرفتن چند مرحله و وارد کردن مقادير صحيح، به سادگي مي‌توان مودم را نصب کرد و اتصال اينترنت را برقرار نمود.

براي اين منظور شايد اين سوال پيش بيايد که چون هر مودم از برندهاي مختلف داراي تنظيمات نصب و راه اندازي متفاوتي است و به همين خاطر بايد حتما نصب مودم را به نصاب‌هاي متخصص سپرد؟ پاسخ اين سوال در بخش اول آن شايد مثبت باشد، چون تنظيمات نصب هر مودم بسته به برند و مدلي که دارد، مي‌تواند متفاوت باشد، اما آيا حتما بايد براي نصب يک مودم سراغ متخصصين رفت؟ خير! شکل کلي راه اندازي مودم‌ها در بيشتر از 90 درصد از مراحل شبيه يکديگر است.

اما هميشه خريد مودم تي پي لينک در جهان به خصوص در ايران طرفدار بيشتري نسبت به ديگر برندهاي مودم دارد و کانفيگ مودم تي پي لينک نيز به مراتب راحتر از باقي برندهاست.

تنظيم مودم هاي TP-Link

در ادامه اين مقاله قصد داريم، نحوه تنظيم مودم هاي TP-Link يا به عبارتي کانفيگ مودم TP-Link را با هم مرور کنيم. براي تنظيم مودم هاي TP-Link به طور کلي با دو حالت در صفحه مديريت مودم مواجه مي‌شويم؛ حالت اول صفحه مديريت مودم‌هاي جديدتر تي پي لينک است که مشخصا فرمور به روزتري دارند به همين خاطر صفحه مديريتشان کاربرپسندتر است و حالت دوم صفحه قديمي مودم‌هاي تي پي لينک است که شايد فقط مقداري گرافيک پايين‌تري باشد و نسبت به صفحه مديريت جديد، مکان قرارگيري منوهايش تفاوت کند اما در مجموع روند کانفيگ مودم TP-Link به همين شکلي است که به آن پرداخته مي‌شود.

نصب فيزيکي مودم TP-Link

مودم TP-Link

مرحله اول: مودم‌هاي ADSL همانطور که مي‌دانيد براي برقراري اتصال اينترنت به خط تلفن احتياج دارند، پس در ابتدا شما در کنار مودم تي پي لينک خود، نياز به يک خط تلفن داريد. براي نصب اوليه مودم بايد کابل تلفني که از ديوار آمده است را ابتدا به يک اسپليتر DSL متصل کنيد. اين قطعه توانايي جداسازي سيگنال‌هاي تلفن و ADSL را دارد و باعث مي‌شود که اين دو سيگنال با هم تداخل پيدا نکنند و باعث ايجاد نويز نشوند.

مرحله دوم: سپس بايد کابل خروجي از اسپيلتر را به پورت RJ-11 يا همان پورت DSL مودم متصل کنيد. اين پورت معمولابر روي مودم رنگي سفيد رنگ دارد و به همين خاطر نسبت به پورت‌هاي شبکه که معمولا رنگ زرد دارند، پيدا کردنش بسيار ساده است.

مرحله سوم: کابل برق مودم را به پشت مودم متصل کنيد و آن را به برق بزنيد و سپس مودم را روشن نماييد. پس از روشن کردن مودم نياز است که چک کنيد حداقل دو يا سه چراغ LED مودم که مربوط به چراغ پاور، چراغ خط تلفن و چراغ واي فاي است روشن شده و ثابت بمانند. البته ممکن است در بعضي از مودم‌ها، بعد از روشن کردن اوليه، واي فاي به طور پيش فرض غيرفعال باشد و به طبع چراغ آن نيز خاموش بماند.

مرحله چهارم: حالا نياز است که مودم را به کامپيوتر خود متصل کنيد. براي اين کار دو راه پيش رو داريد، اول مي‌توانيد به وسيله يک کابل شبکه مودم را به کامپيوتر متصل کنيد. راه دوم نيز اتصال مودم به کامپيوتر به وسيله واي فاي (در صورت فعال بودن واي فاي به صورت پيش فرض) و در واقع به صورت بدون سيم است. براي اين کار، بعد از روشن شدن مودم، بايد دنبال ليبلي که بر روي آن چسبيده بگرديد. بر روي اين ليبل هم نام واي فاي که معمولا به صورت SSID:TP_Link_XXXX است نمايش داده شده و هم در کنار آن Wireless Password نوشته شده است که به شما اجازه مي‌دهد مودم را به صورت وايرلس به کامپيوتر متصل کنيد.

در اينجا به طور مثال تنظيمات مودم TD-W9970 تي پي لينک بيان شده که ممکن است در بعضي از مدل‌هاي ديگر اين تنظيمات مقداري متفاوت باشند که به آن‌ها هم اشاره شده اما روش کلي به همين گونه است.

بعد از اتصال مودم به کامپيوتر بايد يک مرورگر وب مانند گوگل کروم، فايرفاکس و ... باز نماييد و در آدرس بار آن، يکي از آدرس‌هاي tplinkmodem.net، 192.168.1.1 يا 192.168.0.1 را وارد کنيد تا وارد صفحه مديريت مودم شويد. اگر آدرس tplinkmodem.net شما را به صفحه مديريت مودم هدايت نکرد و براي استفاده از آدرس‌هاي 192.168.1.1 و ... نيز به مشکل برخورديد، براي پيدا کردن آدرس صحيح به روش زير عمل کنيد:

• استارت ويندوز خود را باز نموده و عبارت CMD را جستجو کرده و Command Prompt را انتخاب کنيد.

• در صفحه CMD که باز شده است عبارت ipconfig را تايپ نموده و اينتر بزنيد.

• سپس مقادير مختلفي نمايش داده مي‌شود که عبارت آخر يعني Default Gateway همان آدرس وارد شدن به صفحه مديريت مودم است.

بعد از نمايش صفحه ورود به مديريت مودم، در اين مدل 9970 که به عنوان مثال از آن استفاده شده است، در ابتدا از شما خواسته مي‌شود که پسورد جديدي براي ورود به صفحه مديريت انتخاب کنيد و سپس بعد از انتخاب پسورد جديد بر روي Let’s get started کليک کنيد تا روند تنظيم مودم آغاز گردد. اما در بسياري از مدل‌هاي ديگر شما در اين صفحه ورود نياز به نام کاربري و رمز عبور داريد که مي‌توانيد از کلمه admin براي هر دوي آنها استفاده کنيد و وارد تنظيمات آن شويد.

Setup Wizard

در بسياري از مدل‌ها بعد از وارد شدن به تنظيمات مودم براي اولين بار، Setup Wizard شما را در تنظيم مودم ياري مي‌کند. اين قسمت در مودم هاي تي پي لينک ممکن است با نام‌هاي Quick Setup، Quick Start يا Quick Installation شناخته ‌شود که نيازمند حداقل تنظيمات براي دسترسي به اتصال اينترنت است.

بعد از وارد شدن به Quick Setup معمولا اولين چيزي که از شما خواسته مي‌شود، انتخاب منطقه زماني است که بايد ايران را انتخاب کنيد. سپس بر روي Next کيلک کنيد.

در قسمت بعدي ممکن است از شما خواسته شود نام شرکت ارائه دهنده اينترنت خود را انتخاب کنيد که در ايران بايد Other را انتخاب کنيد. در بعضي از مدل‌ها هم اين قسمت وجود ندارد و مستقيما به قسما انتخاب نوع اتصال به اينترنت هدايت مي‌شويد که در آنجا مي‌توانيد گزينه‌هايي مانند Bridge، PPPoE/PPPoA و ... را انتخاب نماييد. انتخاب گزينه Bridge سختي‌ها و پيچيدگي‌هاي زيادي دارد به همين خاطر هميشه توصيه مي‌شود که گزينه PPPoE/PPPoA را براي نوع اتصال به اينترنت انتخاب کنيد.

ايجاد برقراري ارتباط مودم ADSL با شرکت ارائه دهنده اينترنت

اين قسمت از تنظيمات يکي از مهمترين بخش‌هاي تنظيم مودم هاي TP-Link است چون برقراري صحيح اتصال اينترنت به اين قسمت بستگي دارد. بعد از انتخاب PPPoE/PPPoA بر روي Next کليک کنيد. انتخاب اين نوع اتصال اينترنت نيازمند وارد کردن 4 مقدار است. دو مقدار اول مربوط به يوزرنيم و پسوردي است که از جانب شرکت ارائه دهنده اينترنت در اختيار شما قرار مي‌گيرد و دو مقدار دوم مربوط به VCP و VCI است.

نحوه بدست آوردن VPI و VCI

اين دو مقدار ممکن است در هر استاني متفاوت باشد. مقدار VCP و VCI در تهران معمولا صفر و 35 است اما گاهي اوقات صفر و 100 يا 8 و 81 هم مي‌تواند باشد. اما براي اطمينان از مقادير صحيح VCP و VCI حتما بايد با شرکت ارائه دهنده اينترنت خود تماس بگيريد و مقادير آن‌ها را مستقيما دريافت و يادداشت نماييد. بعد از وارد کردن تمام مقادير بر روي Next کليک کنيد.

تنظيم SSID و رمز

اين قسمت از تنظيم مودم هاي TP-Link مربوط به تنظيم واي فاي مودم شما است. البته اين گزينه تنها در زماني فعال است که مودم شما از نوع مودم روتر باشد که بيشتر مودم‌هاي امروزي در واقع مودم روتر هستند و از اين بابت جاي نگراني نيست. در اين قسمت شما بايد نام واي فاي را در کادر SSID يا Network name وارد کنيد که به وسيله اين نام بعدا شما خواهيد توانست واي فاي مودم را از بين ساير مودم‌ها تشخيص دهيد و به آن متصل شود.

تغيير رمز ورود به صفحه تنظيم مودم ADSL

بهتر است يوزرنيم و پسورد ورود به تنظيمات مودم را تغيير دهيد. چون مقادير پيش فرض اين دو باعث مي‌شود هر کسي که به نحوي به مودم شما دسترسي پيدا کند، توانايي تغيير اطلاعات آن را نيز داشته باشد. براي اين کار بايد با توجه به مدل مودم خود از يکي از مسيرهاي زير به قسمتي که توانايي تغيير رمز و پسور را داريد، دست پيدا مي‌کنيد:

Advanced > System Tools > Administration

System Tools > Password

Maintenance > Administration

System Tools > Manage Control

Management > Access Control > Passwords

Advanced > System Tools > Administration

Status > Security

System Tools > Password

Management > User Management

در اين مقاله به تنظيم مودم هاي TP-Link از صفر تا صد پرداختيم و توانستيم که تنظيمات يک مودم را از اولين لحظه‌اي که خريداري مي‌کنيم تا زماني که اتصال اينترنت در آن برقرار مي‌شود، با هم مرور و بررسي کنيم.

منبع:ديجي رو

تعداد صفحات : 0

درباره ما
موضوعات
آمار سایت
  • کل مطالب : 53
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 1
  • بازدید امروز : 3
  • بازدید کننده امروز : 1
  • باردید دیروز : 0
  • بازدید کننده دیروز : 0
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 11
  • بازدید ماه : 35
  • بازدید سال : 93
  • بازدید کلی : 3932
  • <
    پیوندهای روزانه
    آرشیو
    اطلاعات کاربری
    نام کاربری :
    رمز عبور :
  • فراموشی رمز عبور؟
  • خبر نامه


    معرفی وبلاگ به یک دوست


    ایمیل شما :

    ایمیل دوست شما :



    کدهای اختصاصی